A 40-day adventure by Jack, Hammetje76 & e Read more

Sightseeing en vuurvliegjes

July 30, 2019 in Malaysia ⋅ ⛅ 30 °C

Vanmorgen uitgeslapen en een grab naar het centrum genomen eerste stop Chinese tempel de oudste van hier. Erg mooi en de jongens hebben heel wat wierrook en wensprenten in de brand gestoken. Daarna nog wat drinken en de volgende Chinese tempel ook erg mooi. Toen wat shoppen en aan de riverside gelopen. Er is ook een erg mooie brug met super uitzicht. Toen nog wat eten en naar huis om even te plonzen en afkoelen. Om 4 uur vertrokken we naar de wetlands om 5 uur op de boot en vrij snel zagen we al kleine dolfijnen die alleen maar daar voorkomen. Toen op neusapen jacht en ja we hebben er heel wat gezien. Maar te ver weg voor een mobiele foto. Toen op krokodillen jacht maar helaas deze niet gezien. Wel supermooi door de mangrove heen. Daarna een authentiek vissersdorp op palen bezocht en daar de zonsondergang gezien. Toen wachten tot het pikken donker was want we gingen vuurvliegjes kijken en ja we hebben ze gezien echt grappig lijkt wel een kerstboom. Toen met een grote schijnwerper schijnen om krokodillen te zien en ja we zagen heel wat ogen opglinsteren. Daarna in het donker terug onder een mooie sterrenhemel. En aan het eind moesten we de boot af en over de drooggevallen bodem terug te lopen lekker modderig. Toen terug en nu wat eten en zo naar bed want morgen vroeg op want we gaan naar bako. Tot dan.Read more

Bako national park

July 31, 2019 in Malaysia ⋅ ⛅ 28 °C

Vanmorgen werden we om 7:30 opgehaald om naar bako np te gaan. Daar aangekomen hebben we een gids en een privé boot geregeld. Toen lekker varen. We zagen ijsvogels eagles en meer. De boot legde aan op het strand van bako. Bako is een klein eiland wat bekend staat om zijn neus apen. Eenmaal daar moesten we ons eerst melden voordat we de jungle in gingen. Daar lopen is echt fantastisch al die geluiden. Echt mooi. Lekker klimmen en klauteren hoort er ook bij. Gelukkig zagen we veel dieren. Een giftige groene slang. En de neusapen. Ook veel vogels en heel veel mieren en ander klein spul. Ook volop vlinders. Ook veel grappige krabbetjes. In de middag even wat eten en weer door. Nu zagen we echt veel apen ook met een kleintje. Erg mooi om te zien. Verder ook nog op 2 plekken neusapen echt fantastisch. Toen weer terug met de boot en nu ff bijkomen en een biertje. Vanavond gaan we naar het food festival. Tot dan.Read more

Food food en nog eens food

July 31, 2019 in Malaysia ⋅ ⛅ 31 °C

Deze week is het food festival hier in Kuching. Nou echt niet normaal. Ongeveer 300 kraampjes met van alles niet normaal meer. En het ene tentje draaide nog hardere muziek dan de ander. Maar ja we hebben lekker geproeft. Eerst een soort poffertjes daarna varkensvlees een wrap saté worst met kaas ijsje bier en geen idee wat meer. Nu met een vol buikje de laatste uurtjes in dit fijne hotel. Morgen gaan we de jungle in voor 2 nachten waar we weer van alles gaan doen. Weet niet of we bereik hebben. Anders tot kuala Lumpur. Later...Read more

Weg van de stad.

August 1, 2019 in Malaysia ⋅ ⛅ 30 °C

Vanmorgen om 9 uur opgehaald door onze gids Robert die ons de komende 2 dagen begeleid en ook slapen we in zijn huis. Eerste stop noodles. Lekker maar we hadden net ontbijt op. Dus wel wat gegeten en koffie. Daarna genieten van de mooie natuur we zitten nu aan de grens met Indonesië zitten alleen wat bergen tussen. Daarna op ons verzoek een school bezocht erg leuk altijd. De school was druk bezig dus we mochten niet overal naar binnen. Daarna door naar een origineel longhouse waar de koppensnellers vroeger woonde. Nu moeten ze het van de toeristen hebben. We mochten ook een huis in waar Stijn de Chinese Police squat erg leuk vond op de tv. Verder kregen we limonade en moesten we rijstwijn proeven heel naar allemaal. Daarna door naar de hotspring waar de jongens lekker in de rivier hebben afgekoeld verder stelde het niet zoveel voor maar de natuur is prachtig. Daarna een middag hapje erg lekker en veels te veel en daarna na ons huis. Helaas is het andere huis wat we geboekt hadden nog niet klaar dus nu in de oude farmhouse waar vroeger een pepper boerderij was. Daar ff wat chillen en daarna door naar het dorp waar we eigenlijk zouden zitten danu. Daar hebben de jongens lekker in de rivier gezwommen en me stenen en bamboe gegooid. Daarna weer terug en ff douchen biertje en eten. Eten was echt fantastisch voor ons een bbq en alles was heerlijk biertjes on the side top. Stijn mocht de dj zijn en Emma en ik hebben zelfs de polonaise gelopen op leef van Hazes al met al een top dag. Morgen kanoën en naar een grot dus tot dan..Read more

Kayaken

August 2, 2019 in Malaysia ⋅ ⛅ 30 °C

Vannacht lekker geslapen in onze home stay. Daarna ontbijt echt veels te veel en toen kayaken. Eerst wat uitleg en daarna gaan ik met Emma en Alice met Stijn. We hebben 10 kilometer gevaren met een paar goeie stroom versnellingen. Tussendoor nog even een snack en wat drinken en vissen eten geven. Echt gaaf die vissen om je heen. Onderweg is het echt super mooi. Aan het eind nog even wat gegeten daar en snel door. We gingen naar de fairy cave maar deze was helaas dicht. Daarna maar naar huis want iedereen is best moe van het kayaken. Nu ff chillen en zo hier thuis eten we zullen zien.Read more

Laatste avond borneo

August 2, 2019 in Malaysia ⋅ ⛅ 31 °C

Om 7 uur gingen we heerlijk eten Robert had zelfs de bbq aangestoken omdat Stijn zoveel van saté houdt het eten was heerlijk. Rond 8buur moest hij de danseressen ophalen. Ze waren oud zwarte tanden maar verder mooi aangekleed. Eerst moesten ze nog wat eten en drinken. Na een paar biertjes ging de show beginnen. Robert zocht de goede muziek maar dat lukte niet echt. Dan maar zelf wat zingen en traditioneel dansen. Wij deden natuurlijk lekker mee. Ook kwamen er nog 2 vrienden van Robert langs erg gezellig allemaal. Ze tikte met zijn tweeën ff een fles walker black label weg. Nadat de dames weggebracht waren en na diverse biertjes was het tijd om te gaan slapen. Want we gaan door naar kuala Lumpur. Tot danRead more

En weer door

August 3, 2019 in Malaysia ⋅ ⛅ 27 °C

Na de gezellige avond moesten we vandaag weer door. Eerst lekker ontbijten en daarna richting het vliegveld. Onderweg eerst nog naar een shopping mall. Lekker op tijd waren we dan ook op het vliegveld en hadden tijd genoeg voor een hapje en een drankje. De vlucht was goed. Op kl een grab gepakt en naar ons mooie appartement op de 17de verdieping. Het uitzicht is weer top. En wat zijn ze hier enorm aan het bouwen niet normaal. Toen nog een snelle duik in het zwembad op de 7de verdieping en daarna douchen en naar jalan alor dat is gewoon een straat met alleen maar restaurants. Daar lekker gegeten. Wat wel wennen is is dat het nogal druk is. Toen terug ff boodschap gedaan bij de 7 eleven en nu alles plat. Morgen vroeg op want we gaan om 8 uur fietsen bij mikebikes. Nou slaap lekker en tot morgen.Read more

Fietsen in KL

August 4, 2019 in Malaysia ⋅ ⛅ 25 °C

Vanmorgen op tijd op snel een yogurt en wat crackers en gaan. Om 8 uur begon de fietstour met MikeBikes heerlijk fietsen en van alles gezien en geproefd. Om 12 uur waren we klaar en nu ff bijkomen bij het zwembad. Tot later.Read more

Sjoppinggg

August 4, 2019 in Malaysia ⋅ ⛅ 33 °C

Na het fietsen en chillen tijd om te shoppen. Stijn en Emma wilde graag naar de shopping mall met de indoor achtbaan dus eerst daarheen. Echt mega groot daar en de jongens hebben genoten van de drie ritjes in de achtbaan. Daarna slippers t-shirt en zelfs een nieuwe leesbril op maat. Daarna door naar de stekkers mall Emma heeft mijn camera laten vallen en de lens is stuk dus daar ook geslaagd en een mooie nieuwe video camera gekocht. Toen ff naar huis en daarna weer lekker eten op jalan Alor. Heerlijk. Nu net de f1 gekeken helaas 2de en lekker naar bed. Morgen gaan we om 10 uur naar de massage salon waar alleen maar blinde werken dus we kunnen uitslapen. Tot dan.Read more

Massage en meer

August 5, 2019 in Malaysia ⋅ ⛅ 31 °C

Vanmorgen lekker uitgeslapen en een ontbijtje genomen hier om de hoek. Toen een grab naar onze massage waar alleen maar blinde mensen werken, nou het bleek dat onze grab driver ook blind was. Hij volgde zijn navigatie niet en uiteindelijk stopte hij bij de twin towers waar we helemaal niet moesten zijn. Ook stuurde hij ons steeds de file in. Hierdoor waren we ruim 45 minuten te laat maar we hebben toch een heerlijke massage gehad en leuke gesprekken gehad. Na al die ontspanning zijn we China Town in gegaan om te shoppen en eten. Eten was heerlijk lekker Naan brood. Toen naar een straatje waar allemaal street art is erg mooi. Daarna naar de twintowers om deze even te bekijken en in het park erachter even lekker te chillen. Zwembad was helaas dicht voor werkzaamheden. Daarna even naar huis voor een frisse duik en douche en toen een grab naar het centrum waar om 1930 een watershow zou beginnen maar al snel bleek dat we dat niet gingen halen wat een verkeer hier dus maar weer uit gestapt en naar lot10 foodcourt gelopen, de nummer 1 van KL. Nou het was echt heel lekker en ook het bier was lekker koud. Daarna buiten lichtjes kijken en met de grab naar de twintowers om deze bij het donker te zien. Ook erg mooi en we hebben maar gelijk de fonteinshow meegepakt. Toen maar naar huis waar alles er net op ligt 23 uur best laat. Wij nog ff wassen en chillen en morgen naar de batu cave tot dan.Read more