Satelliitti
  • Päivä 4

Echt een bloemeneiland

19. kesäkuuta 1997, Portugali ⋅ ⛅ 19 °C

Vrij zonnig vandaag, heel de dag aan het zwembad gelegen. Rond 11u werd het even fris, dan heb ik een dutje gedaan onder de handdoek, vannacht slecht geslapen door het blaffen van honden.
    Aan het zwembad krijg je gratis een ligstoel met kussen en parasol.Ik ben er niet onderuit geweest, alleen om tweemaal een rondje te zwemmen toch heb ik ondanks het smeren van zonnecremé mijn huid verbrand.
    Dirk is op zijn eentje naar Funchal gewandeld, de dagelijkse markt lokte hem. deze mercado is overdekt en zeer kleurig, je mag van alles proeven en de onbekende vruchten smaken naar meer.
    Overal komen frangipane bomen op Plumeria’s in bloei, vrij lelijke stam met alleen aan het uiteinde bladeren maar ongeloofelijk mooie bloemen. Ze ruiken echt naar frangipane!

Soms zijn er bedelende oude vrouwtjes, als ze niet opdringerig zijn dan geef ik al eens 200 esc. De sociale verschillen zijn groot in heel Portugal.