Kontich -> Deggendorf

September 17, 2017 in Germany ⋅ ☀️ 14 °C

Vertrekken vanop de P&R in Kontich om 6u am, s’ morgens dus.
    Dat is dus om 5u opstaan en ook voor onze chauffeur dus: onze Stefaan!
    Er staat al een hoop volk te wachten, niet voor Kroatië maar voor Lauwers. In Groot Bijgaarden worden we verwacht aan een 7tal bussen naar o.a. Spanje, Tirol, Karinthië enz…
    Alles gaat vlot, behalve de koffie daar moeten we 20’ voor aanschuiven, en om half 8 zijn we definitief op weg.
    In Leuven en Lummen de laatste mensen opladen en we zijn voltallig 46 personen in de bus geschikt voor 50 mensen.
    We maken kennis met Jess onze Nederlandse reisbegeleidster.
    In Achener Land-Sud hebben we onze eerste koffiestop, ik ken deze tankstelle van onze reis naar Dresden en toen lag hier al sneeuw!
    Iedereen naar de WC in het restaurant met een lange wachtrij als gevolg, wij gingen aan het tankstation en hadden de WC voor ons alleen! Dit is een tip voor busreizigers kijk eerst eens rond!
    En rijen, rijen, rijen maar tot we gingen lunchen in Wonnegau-West.
    Een uurtje en terug op weg, vandaag is het veel afstand afleggen. Jess verwittigde ons dat de eerste week vooral veel afstand is en de tweede week meer tijd voor een terrasje of wandelingetje.
    Na wat praten met de mensen rondom ons en een dutje, stopten we in Neuenstein (omgeving Heilbronn-Nürnberg) voor een plaspauze.
    We zouden een Duits biertje kopen maar in het restaurant konden we dit niet afrekenen omdat alle mensen met een warme maaltijd eerst geriefd werden dus ons half uurtje was al voorbij, dan maar een Jupilertje op de bus!
    De rusttijd van de chauffeur gaf ons nog eens de mogelijkheid om uit te stappen in Jura (?), iedereen had reeds meerdere keren 0,70 € betaald en de mannen verdwenen al eens in de bosjes. Aan de rand van de reuze parking stonk het echt naar pis en kak!
    Toen het ook nog begon te regenen was het helemaal niet leuk meer en zaten we vóór tijd terug in de bus. Gelukkig zagen we nog een mooie regenboog en met de mooie wolken en ondergaande zon beëindigden we onze dag in Deggendorf.
    Het werd niet warmer dan 17 gr. We kregen mooie cumulus wolken en af en toe wat regen.
    Om half 8 aan ‘t hotel, lekker avondmaal en nog een wandeling naar het mooie stadscentrum was het einde van onze eerste reisdag.