Puerto Las Nieves

February 18, 2018 in Spain ⋅ ☀️ 19 °C

Vandaag gaan we nog eens op uitstap naar Puerto las Nieves.
    Het is mooi weer en we genieten van de mooie vergezichten zowel op de kust als over de bananen plantages.
    Gewoonlijk stappen we van de bus aan de kerk van Agaete en wandelen zo naar het havenstadje Las Nieves. Maar nu stappen we al vóór we Agaete bereiken en zoeken de weg langs El Turman een vrij nieuwe stadsuitbreiding. We wandelden die weg enkele jaren geleden van beneden naar boven met de meisjes Francine, Juliette, Greta en wij.
    Het andersom doen geeft weer een heel ander zicht op de Puerto.
    Het grote café ‘Deido de Di’ is nu een kleiner restaurant maar er zijn verschillende nieuwe kleine bar/restaurantjes in de plaats gekomen en in één ervan genieten we van de lekkerste paëlla sinds lange tijd. Wel 25min wachten maar met zicht op het kleine strand is dat niet erg.
    Stilaan kwamen de wolken over de bergen en we wandelden terug naar Agaete en gingen in een oude winkel die nu een barretje is nog iets drinken, het was een geslaagde dag die afgesloten werd met de ‘Entierro de la sardina’.
    Dit is het officiële einde van de carnaval.
    Een grote sardien wordt van de scène in Parque Santa Catalina, na de nodige toespraken, vervoerd naar het strand en door en over de mensen naar het water gedragen, wel speciaal!
    Daar wordt ze verbrand en dit is het begin van een mooi vuurwerk!