Spain
Puerto de las Nieves

Agaete Gran Canaria

January 16, 2020 in Spain ⋅ ☀️ 20 °C

Leider konnten wir auf der 35 Seemeilen landen Strecke von Teneriffa nach Gran Canaria nur 1 Stunde segeln. Dafür sahen wir im glatten Wasser aber Pilotwale und viele Schildkröten. An Nachmittag war Agaete erreicht und wir ergatterten den einzigen freien Liegeplatz. Kurz nach uns legte die Schnellfähre Fred Olsen an und verpestete die Luft. Die Jungs gingen baden, ich duschte kn meibem Badezimmer. Abendessen gab es im Terraza Angor. Wieder sehr guter Fisch und Paella.Read more

Puerto Las Nieves

February 18, 2018 in Spain ⋅ ☀️ 19 °C

Vandaag gaan we nog eens op uitstap naar Puerto las Nieves.
    Het is mooi weer en we genieten van de mooie vergezichten zowel op de kust als over de bananen plantages.
    Gewoonlijk stappen we van de bus aan de kerk van Agaete en wandelen zo naar het havenstadje Las Nieves. Maar nu stappen we al vóór we Agaete bereiken en zoeken de weg langs El Turman een vrij nieuwe stadsuitbreiding. We wandelden die weg enkele jaren geleden van beneden naar boven met de meisjes Francine, Juliette, Greta en wij.
    Het andersom doen geeft weer een heel ander zicht op de Puerto.
    Het grote café ‘Deido de Di’ is nu een kleiner restaurant maar er zijn verschillende nieuwe kleine bar/restaurantjes in de plaats gekomen en in één ervan genieten we van de lekkerste paëlla sinds lange tijd. Wel 25min wachten maar met zicht op het kleine strand is dat niet erg.
    Stilaan kwamen de wolken over de bergen en we wandelden terug naar Agaete en gingen in een oude winkel die nu een barretje is nog iets drinken, het was een geslaagde dag die afgesloten werd met de ‘Entierro de la sardina’.
    Dit is het officiële einde van de carnaval.
    Een grote sardien wordt van de scène in Parque Santa Catalina, na de nodige toespraken, vervoerd naar het strand en door en over de mensen naar het water gedragen, wel speciaal!
    Daar wordt ze verbrand en dit is het begin van een mooi vuurwerk!

Puerto de Las Nieves

November 12, 2018 in Spain ⋅ ⛅ 21 °C

Puerto de Las Nieves to według internetu malownicza miejscowość pełna starych biało niebieskich domków z najlepszymi na wyspie restauracjami, gdzie można zjeść świeżo złowioną rybę. No cóż... Domki niby są, ale napewno nie stare, a restauracja raczej nie budzą zaufania co do tego, że ryby są świeże! Internet czasem kłamie.

Uchwycilismy dość ciekawy widok na morze z tutejszej promenady.

Puerto de las Nieves