Satellite
Show on map
  • Day 5

    Dag 5: Viana Do Castelo - Caminha

    April 17 in Portugal ⋅ ☀️ 22 °C

    Vandaag ben ik echt verschoten van mezelf! Hoe hard ik gisteren heb afgezien en dacht dat ik het niet ging volhouden, zo hard heeft mijn lichaam overnight gewerkt aan herstel! Toegegeven, ik ben in het midden van de nacht opgestaan om mijn blaren te doorprikken en verzorgen, maar toch. Deze ochtend deden mijn voeten zo goed als geen pijn meer!

    Eerlijk gezegd was de toch zelf vandaag niet zo interessant maar een beetje copy-past van gisteren en eergisteren samen. Dat maakte wel dat ik goed kon doorstappen en niet te veel moest stoppen.

    Ik kwam vroeg genoeg aan om het marktje in Caminha nog mee te maken en er een lekker koekje op te peuzelen. Daarna straight to the hostel zodat ik misschien een benedenbed kon scoren.

    Zo gezegd, zo gedaan en heerlijk, op het moment van dit schrijven (half 10 ‘s avonds) slaapt er nog niemand mee in het gangetje 🥳.

    Verbazend genoeg ben ik vroeg aangekomen en had ik dus tijd om het stadje te verkennen.
    De Camino, da’s veel gezichten opnieuw tegenkomen. Zo zat ik in een barretje te genieten van een pintje toen daar iemand binnen kwam die ik al elke dag op een punt was tegengekomen. Uiteraard zijn we aan het babbelen geslagen en hij heeft me nog getrakteerd op een pintje en een Camino badge 🥹!

    Na nog een goeie Portugeese hotdog ( google het en ja ze hebben het lactose vrij kunnen maken) achter de kiezen te hebben gestoken, was het tijd om terug te keren naar de hostel. Daar hebben ze een speciaal plekje waar ge uw voeten kunt weken met zout en al. Dus vanuit mijn make-shift voetenspa typ ik dit berichtje vandaag, lakker!
    Morgenvroeg bootje naar Spanje (de volle 3 min) en dan zitten we al bijna in de helft! HOEZOZELFS

    Aantal KM’s vandaag: 27
    Read more