Satellite
Show on map
  • Day 4–5

    Dag 4: Esposende-Viana do Castelo

    April 16 in Portugal ⋅ ☀️ 23 °C

    Zoals verwacht een hele pittige dag!
    Mijn blaren op mijn hiel zagen er wel al een stuk beter uit maar ik heb ze toch weer goed ingetapet. Vol goeie moed begon ik er weer aan maar toch met al een beetje pijn van in het begin.
    Na een uurtje stappen begon de echte hel van vandaag: ik ging de bergen in. Gezien ik had gekozen voor de kustroute, verwachtte ik niet dat ik bijna een volledige dag in het bos in de bergen ging spenderen.

    Kinderkopkes omhoog, kinderkopkes omlaag, geloof me als ik zeg dat dat mijn voetjes niet echt deugd deed.

    Na 3 uur quasi alleen wandelen was het tijd voor een lange pauze. Schoenen en sokken uit en verluchten maar. Op dat moment dacht ik eerlijk gezegd niet dat ik mijn bestemming voor vandaag ging halen.

    Er stond ook geen zuchtje wind wat het enorm warm maakte in de blakke zon. Op een heel erg moeilijk moment, toen ik het warm had, mijn voeten echt belachelijk veel pijn deden en ik efkes aan het denken was waarom ik dit ook alweer doe, hoorde ik achter me: ‘olà, olà!’. Een oud Portugees vrouwtje kwam uit haar huisje gehaast met een ijskoude cola en gaf ze aan mij. Ik ga niet liegen, ik heb heel even goe gebleit!

    Ik was toen ongeveer halfweg mijn geplande bestemming maar had mezelf al gezegd dat ik in een dorpje vroeger een slaapplek ging zoeken.

    Na de cola, een paar dafalgans en een goei soepeke, besloot ik er toch voor te gaan en boekte ik mijn hostel in mijn orgineel beoogde stopplaats.

    Daar was dan uiteindelijk toch de stad Viana do Castelo! Brugje over en ik ben er, dacht ik. Ondertussen al geswitcht naar mijn Birkenstocks voor afwisseling. WRONG! Mijn hostel was bovenop den berg, nog eens 30 min omhoog 😅. GELUKKIG, kwam ik iemand tegen die gisteren in dezelfde hostel sliep en vandaag ook naar die bovenop de berg moest gaan, en zij wist me te zeggen dat er een treintje was dat omhoog ging, oef!

    Zware dag, maar potverdekke toch weer trots dat ik heb doorgezet!
    Read more