Satellite
Show on map
  • Day 6–7

    Dag 6: Caminha-Viladesuso

    April 18 in Spain ⋅ ☀️ 22 °C

    Deze ochtend was het dan zo ver; ik stak de grens met Spanje over! Gezien ik nog niet alles heb gepland, heb ik er lang over nagedacht of ik toch het binnenland ging intrekken of aan de kust ging blijven.
    Uiteindelijk heeft de kust het toch gewonnen dus dat wilde ook zeggen dat het tijd was om het bootje te nemen om de oversteek te maken die de volle 3 minuten duurde en me ineens een uur verder in te tijd zette. Jep, dat tijdsverschil was ik even vergeten 😅.

    Daarna heb ik een klein uurtje samen met de mensen uit mijn bootje gewandeld. Een Amerikaans gepensioneerd koppel en Miguel, een Portugees die in Duitsland woont en is getrouwd met een Franse. Zij leerden elkaar 2 jaar terug kennen toen ze de Camino Frances wandelden.

    Ongeveer halverwege kwam ik op het beste moment een klein caféetje teen voor een vroege lunch en even mijn schoenen uit te doen. De blaren waren al een pak beter maar door de hitte waren (en zijn) mijn voeten enorm gezwollen.

    Het leuke aan heel dit avontuur is dat je dezelfde mensen tegen blijft komen op verschillende momenten en punten. Zo kwamen het Amerikaans koppel en Miguel een kwartiertje na me aan en ook mijn Nederlandse vriend van gisteren kwam ik er tegen.

    Na de lekkerste Spaanse tortilla ( ja oké, ik heb twee porties gegeten) en een lokaal appelciderke (het blijft verlof hé 😉) was het tijd om verder te gaan. Meneer Nederland kreeg plots de naam Dylan en we besloten om verder samen te wandelen. Origineel planden we om naar Oia te gaan maar het ging zo fijn dat we toch een uurtje verder hebben gestapt tot in Viladesusa.

    Intussen heb ik een vast ritueel na mijn wandeling: uiteraard gaan eerst de schoenen uit en dan waggel ik naar de douche. Dan komt het leukste van de dag; post-walk pintje!

    Zo gezegd, zo gedaan en Dylan en ik gingen naar het tankstation aan de overkant om elks twee pintjes te gaan halen en een aiki noodle potje als ‘avondeten’.

    De hostel lag pal aan de kustlijn dus werden we ook nog eens getrakteerd op één van de mooiste zonsondergangen ooit.

    Aantal km: 27. We zijn bijna halfweg!
    Read more