Satellite
Show on map
  • Day 7–8

    Dag 7: Viladesuso-Nigrán

    April 19 in Spain ⋅ ☀️ 23 °C

    Deze ochtend heb ik afscheid genomen van Dylan, want hij ging al vroeger op pad maar ik had nog een halfuurtje extra slaap nodig.

    Het was deze ochtend best moeilijk om te beginnen want mijn voeten deden heel veel pijn. Deze keer niet van de blaren, die zijn zo goed als weg, maar van lichtjes overbelastte pezen (denk ik?). Ik ben er dus maar heel traag aan begonnen en toen viel me te binnen dat Taylor Swift’s nieuwe album vandaag uitkwam. Deze heb ik dan ook direct opgezet en ik moet zeggen, dat heeft echt geholpen en ik was al snel over mijn dipje heen!

    Ik heb doorheen de tocht gekozen om op de kustroute te blijven en niet het binnenland in te trekken. Lekker vlak en niet te veel klimmen. Oh boy was I wrong! Er zaten vandaag echt een paar heel pittige hellingen op de tocht. En dat omhoog gaan, dat ging best oké, maar dan terug naar beneden op mijn zere voeten was wel wat minder…

    Na ongeveer een uurtje wandelen was hij daar dan de mijlpaal ( heel letterlijk te nemen) die aangaf dat ik officieel in de helft zat! ✨

    Ook vandaag veel bekende gezichten tegengekomen waaronder een Schots meisje die al bijna elke avond in dezelfde hostel sliep als ik. We hebben ook weer een dik uurtje samengelopen en het was heel erg fijn om een keer met iemand van mijn leeftijd te kunnen babbelen over het waarom we dit juist aan het doen waren. Bleek ook dat onze redenen vrij gelijkaardig waren!

    Het plan was om een rustige dag te doen en ‘maar’ 18 km af te leggen tot Baiona. Helaas kon ik niet direct terecht in de hostels onderweg en om heel de stad rond te lopen zag ik ook niet direct zitten. Dan maar wat verder gestapt. Intussen toch maar even gekeken of ik wel iets kon boeken voor vandaag en toen dacht ik; kind, ge zit halfweg, neemt u toch een deftig hotel!

    En ja hoor, ik lig hier in een heerlijk kingsize hotelbed met 24 kussens. Ik heb daarnet mijn voeten bijna een uur lang in een fris badje kunnen laten weken én ik heb decadent een pintje via room service besteld 😬. Het heeft me wel 7 extra kilometers gekost, maar dat zijn er toch weer 7 dichter bij Santiago!

    Aantal km:25

    Aantal km tot Santiago: 118 💪🏼
    Read more