Satellite
Show on map
  • Day 8–9

    Dag 8:Nigrán-Vigo

    April 20 in Spain ⋅ ⛅ 23 °C

    Amai amai wat een dag!
    Het ging sowieso een dag worden van ‘maar’ 18 km dus rustigaan dacht ik. Helaas was de trend gisteren gezet met de hellingen en waren er vandaag ook weer 400 hoogtemeters te doen. Sommige stukken waren echt megastijl omhoog. Ook mijn voeten deden nu toch echt heel veel pijn ondanks het heerlijke voetbad :(.

    De tocht zelf maakte veel goed want wat een prachtige weg was dit! Los in het bos in de heuvels aan de kust, ik word daar blij van!

    Het is zaterdag en dan komen blijkbaar de moutainbikers hier uit hun kot. Al snel kwam ik een paar vriendelijke fietsers tegen die me allemaal buen camino toewensten. Tot er eentje was die tegen mij begon te roepen in het Spaans en me bijna van de weg duwde. Ik verstond er geen hol van maar ik denk dat hij bedoelde dat ik op een ander pad moest wandelen?
    Ik ga niet liegen, ik was er zo fel van verschoten dat ik even 5 minuutjes moest stoppen en heel hard heb geblijt. Vermoeidheid en pijn zullen hun rol hier ook wel in hebben gespeeld 😅.

    Toen kwam ik aan in de voorstad van Vigo, de eerste echt grote stad sinds Porto. Op voorhand hadden collega’s al gezegd dat dat blijkbaar ook een voetbalclub is en grapten ze dat ik naar een match moest gaan kijken. Kwam het toch wel niet zo uit dat Celta de Vigo een thuismatch speelde vandaag om 14 u en ik voorbij het stadion moest rond 13 u. Neem daar nog eens bovenop dat ik vandaag mijn lichtblauwe tshirt aanhad, blijkbaar de kleur van Celta 🤷🏻‍♀️. Er werd nogal voor me gejuicht, heel grappig!

    Na nog een klein uurtje verder stappen kwam ik aan in de hostel. Deze keer geen luxe maar het tegenovergestelde: een Albergue Municipale. Een hostel speciaal voor Pelgrims waar je ook alleen binnen kunt met je Credentiales (pelgrims paspoort). Kost geen hol maar is dan ook zeer basic. Zolang ik maar kan slapen denk ik dan!

    Aantal km: 18

    Ik kan het bijna niet geloven maar morgen begin ik aan de LAATSTE 100 KM 🥳!!
    Read more