Dag 10 26 februari

February 26, 2017 in Vietnam ⋅ ⛅ 21 °C

Gemiste nachtrust van gisteren ruimschoots ingehaald, uitgebreid ontbeten dus we kunnen de dag weer aan: vandaag van Hué naar Hoi An. Een trip van 3 uur plus enkele uitstapjes. Te beginnen met een stop bij een vissersdorp waar ze onder andere oesters verkopen en de bijvangst krabben zijn. Vervolgens een stop in Danang om de Drakenbrug te bekijken en een Hindoeïstisch museum. In Danang worden op dit moment aardig wat hotels en resorts uit de grond gestampt ivm aantrekkend toerisme. Deze streek staat met name bekend om het marmer, kort nog in een marmer winkel geweest, bommetje vol met beelden, vazen en dergelijke: neem je niet zo maar mee in je koffer echter voor $ 100 wordt het verscheept naar Rotterdam. Daarna door naar Hoi An, meteen gestart met een stadstoer van een uur in het oude centrum en als laatste activiteit bezoek aan lampion fabriek inclusief het maken van onze eigen lampion: het kan ons niet snel genoeg 11/11 zijn, wij zijn er klaar voor.
    Afscheid genomen van gids en chauffeur en ingecheckt in ons hotel. Koffers even neerzetten, wat opfrissen, was afgeven bij de laundry en de straat op: deze dag afgesloten met een knabbeltje en pedicure, allebei weer voorzien van poezelige voetjes zonder ingegroeide kalknagels. Komende 2 dagen hebben geen geplande verplichtingen, mocht iemand nog tips hebben, we houden ons van harte aanbevolen!