Dag 14 2 maart

March 2, 2017 in Vietnam ⋅ ⛅ 28 °C

Vandaag eigenlijk ter vrije besteding dus hebben we de Cu Chi Tunnel Tour geboekt: kijkje in de 240 km. lange tunnels waar de slimme Vietnamezen o.a. tegen de GI's hebben gevochten. Slim omdat verteld wordt dat de Amerikanen de tunnels nooit ontdekt hebben. Of dit 100% de waarheid is of propaganda, lastig te beoordelen. De tunnels bevinden zich op 3 lagen qua diepte en het gangenstelsel bevat keukens, ziekenhuizen en commandoposten, allemaal ondergronds gebouwd. Nuttige ideeën opgedaan over het bouwen van diverse soorten dodelijke vallen. En slippers die je achterste voren draagt zodat als de vijand jouw spoor volgt hij de verkeerde kant op wordt geleid en je hem in de rug kunt aanvallen. Al met al net zoals het War Museum wel weer indrukwekkend wat zich hier allemaal heeft afgespeeld. Totale trip duurde 6 uur waarvan 3.5 uur in de bus: het was het waard. Onderweg trouwens nog een fabriekje bezocht waar ze lakwerk maken, soort schilderijen van eierschalen. Verder na terugkomst in Saigon wat door de buurt geslenterd ten gunste van de dagelijkse bezigheden. Morgenochtend vroeg voor 2 dagen richting Mekong Delta: we hebben er zin an.Read more