Dag 5 17 november

November 17, 2017 in Sri Lanka ⋅ 🌧 22 °C

Vandaag: bezoek aan de leeuwenrots en een natuurpark. Op een klein half uurtje rijden met de bus van ons hotel bevindt zich de leeuwenrots. Circa 200 meter hoog en voor de liefhebber van een mooi uitzicht 1021 treden naar de top. Na 200 treden waren we er wel klaar mee en hebben we beneden gewacht op degene die naar de top zijn gegaan. Op de terugweg naar beneden langs de cobrarots gelopen. Daarna lunch in een restaurant vlakbij ons hotel en daarna door naar een natuurpark voor de jeep safari. 6 persoons 4 wheel drive jeep voor ons vieren, ruimte genoeg om te zitten en, open dak, dus ook konden staan. We waren amper op weg en ja hoor, linker voorband lek. Binnen 10 minuten verwisseld met behulp van collega chauffeurs en weer door het park in. Na 20 minuten de eerste olifant gespot. Vreemd omdat ze meestal in kuddes leven. Nog geen 10 minuten verder de eerste kudde: fantastisch om ze zo in het wild te zien. Daarna meerdere kudden, verschillende vogels waaronder pauwen en apen gespot.
    2 uur in het park rondgereden en daarna bijna de krant gehaald. De olifanten trekken van het ene park naar het andere. Waar we eerder het waarschuwingsbord ‘Pas op overstekende olifanten!’ hadden gezien, kwamen we 2 grote en een kleintje tegen. Auto’s en tuk-tuks keerden of reden achteruit, de buschauffeur stopte en reed toen door. Beide grote olifanten kwamen op de bus af en raakte die bijna ter hoogte waar opa en oma zaten. Dus.......🚌🐘🐘 Al met al, een onvergetelijke ervaring. Op naar het diner en een hete nacht🙃