Dag 8 20 november

November 20, 2017 in Sri Lanka ⋅ 🌙 16 °C

Tot 14:30 uur geen programma, dus in eerste instantie denk ‘ha, lekker uitslapen’, maar dan zit je toch al om 8:30 aan het ontbijt. Uurtje later in de tuk-tuk richting centrum van Kandy. Typische Aziatische winkelstraatjes en markten. Hier en daar nog wat inkopen gedaan, onder andere schoenen en sokken voor opa, en rond het middaguur weer terug met de tuk-tuk naar ons hotel. (dachten we)
    Werden we gebracht naar een hotel waarvan de naam wel leek op die van ons hotel maar dat was ook het enige. Gelukkig was het niet zo ver van ons hotel vandaan, maar toch even een dingetje.
    ‘s Middags na de lunch naar edelstenen fabriek, tempel waar een tand van boeddha bewaard wordt en een dansvoorstelling. Edelstenen fabriek commercieel verhaal met de bedoeling dat je wat koopt natuurlijk. Tempel van de tand: de echte tand krijgt niemand te zien, is zo belangrijk omdat alle woorden van boeddha langs die tand gegaan zijn (sorry ik heb dit niet bedacht) en dansvoorstelling was ok: niet te lang, precies goed. Al met al redelijk relaxed dagje: we zijn uitgerust voor morgen, weer een dag met meerdere activiteiten.