Dag 7 19 november

November 19, 2017 in Sri Lanka ⋅ ☁️ 22 °C

Vanmorgen na het ontbijt vertrokken naar een complex waar zich verdeeld over 5 verschillende grotten ruim 200 boeddhabeelden bevinden. Sommige beelden zijn ter plaatse uit het steen gehouwen, het overgrote deel is elders gemaakt en vervoerd naar de 5 grotten, die te bereiken zijn via meerdere trappen van in totaal 225 treden. Naast de beelden zijn de plafonds van de grotten mooi beschilderd. Zeer bijzonder allemaal en best wel indrukwekkend. Hierna door naar een terras voor wat te drinken, waar overigens al een kerstboom en een opblaasbare kerstman stonden, wel erg vroeg toch? Na de versnapering terug in de bus voor de rit naar de volgende stop: een kruiden en specerijen tuin. De bevolking van Sri Lanka leeft qua eten en drinken dicht bij de natuur, blijven ook langer gezond en in dit land komt aanzienlijk minder kanker en hart en vaat ziekten voor dan in het westen. Gemiddeld worden ze ook ook paar jaar ouder dan westerlingen. Deels door het eten van natuurlijke producten, gebruik van medicatie op basis van kruiden en specerijen en ook door het mediteren wat men minimaal 5 minuten per dag doet: dit laatste leidt tot minder stress. Kruiden en specerijen gezien en geroken: onder andere cacao, koffie, peper, foelie, nootmuskaat, kaneel, citroengras, et cetera. Ook allemaal een gezichtsmassage gehad met een heerlijke crème, wat je ook kon kopen uiteraard.
    Daarna verder met de bus voor de lunch om vervolgens door te rijden naar ons volgende hotel. Wederom prima, kamer met mooi uitzicht over de rivier en na aankomst werden we getrakteerd op de eerste tropische regenbui in onze vakantie inclusief donder en bliksem.