Zaterdag 9 november 2019

November 9, 2019 in South Korea ⋅ ☀️ 13 °C

In 50 minuten naar Parijs, boarden voor de 10 uur durende vlucht naar Zuid-Korea en dan sluit je binnen 24 uur nadat je uit Broek ben vertrokken ergens midden op straat in Seoul met tranen van geluk Bas in je armen. Gek genoeg lijkt het binnen enkele minuten alsof we hem gisteren nog hebben gezien.
    Door naar het appartement nadat we contact hebben gehad met de verhuurster: de sleutel ligt in een brievenbus die gewoon open en voor iedereen toegankelijk is. Ons tijdelijk onderkomen is prima, Bas gaat voor een paar uurtjes naar de universiteit en wij gaan met z’n vieren de buurt verkennen.
    Wat opvalt is dat het ondanks het vele verkeer en de drukte op straat het er allemaal relaxed aan toe gaat: geen getoeter, geen verkopers die je aanklampen, voetgangers die allemaal netjes wachten voor het rode verkeerslicht, schoon op straat en geen bedelende mensen.
    Na een paar uur sluit Bas weer aan, eten we wat in een restaurant en daarna gaan we terug naar onze AirBnB om te douchen en even te slapen. We zetten de wekker en besluiten om naar de Streetfood markt te lopen die we op Netflix hebben gezien. Leuke wandeling naar de markt en wat een belevenis. We moeten nog wel wennen aan de menukaart: Bernd kiest voor kip, wat kippenpootjes blijken te zijn. Maar dan ook echt de poten van een kip: we hebben het geprobeerd maar het is bij die ene poging gebleven.
    Terug naar huis gelopen, drankje en potje Yatzee gedaan en toen moe maar voldaan gaan slapen.