Dinsdag 12 november 2019

November 12, 2019 in South Korea ⋅ ☁️ 13 °C

Dag 5 van de vakantie en de eerste dag dat we de wekker niet zetten. Niet dat we lang uitslapen maar we doen het wat rustiger aan, niet lopend op straat ontbijten maar lekker een belegd croissantje en een koffie bij café Tours les jours. Bas is naar de universiteit en bereidt zich voor op zijn presentatie die hij vanmiddag om 14:00 uur heeft.
    Wij lopen naar een groot winkelcentrum waar veel kleding te koop is en we eerder langs zijn gelopen. Dit blijkt een confectiecentrum te zijn, waarschijnlijk niet bedoeld voor verkoop aan particulieren en geopend van 00:00 uur tot 12:00 uur. Naast dit centrum zijn er ook ‘gewone’ winkels, nou ja gewoon: meerdere winkels naast elkaar waar ze alleen maar hoeden en petten verkopen, of ritsen, of knopen, of sokken, of BH’s, of ondergoed, et cetera. Het doet ons erg denken aan Hanoï, waar Esther en Bernd morgen hun vakantie voortzetten. Ook omdat het in deze wijk erg bedrijvig is op straat en er eettentjes zijn waar de kok buiten staat te koken of te BBQ-en.
    We drinken wat in een koffieshop, hier zitten een aantal klanten te slapen. Waarschijnlijk hebben zij afgelopen nacht gewerkt in het confectiecentrum.
    Na de versnapering gaan we met de metro richting de wijk waar Bas woont en waar de universiteit is. Een leuke buurt met veel winkels en horeca en overvloed aan studenten natuurlijk. We eten bij een Japans restaurant en wachten hier op Bas: zijn presentatie is goed gegaan.
    Na de late lunch nog even langs Bas zijn kamer en door naar de universiteit. Natuurlijk hebben we al foto’s gezien maar in het echt is het toch indrukwekkender. Wat een gebouwen en wat is het overal weer netjes.
    Na de rondleiding van Bas terug naar het appartement om nog even een uurtje te rusten voordat we naar het lantaarn festival gaan. Dit vindt ieder jaar in november plaats dus we vallen met onze neus in de boter. Het ziet er zeer kleurrijk en indrukwekkend uit. Hierna weer lekker gegeten, terug naar het appartement voor onze laatste nacht met z’n allen in Seoul.