Donderdag 14 november 2019

November 14, 2019 in Taiwan ⋅ ⛅ 19 °C

Ondanks het harde bed voor het eerst sinds ons vertrek uit Broek een hele nacht doorgeslapen. Dus geen last meer van een jetlag of kwam het door de massage?
    Op tijd gaan ontbijten en daarna de straat op. Ons hotel bevindt zich in een prima buurt om doorheen te wandelen: eind van de dag staat de teller op ruim 14 kilometer. Dit is inclusief slenteren over de markt en door winkelstraten. Met een kaart van Taipei in de hand en ondersteuning van Google Maps lopen we naar enkele toeristische attracties waaronder het Rode Huis, een tempelcomplex, een botanische tuin, een markt en leuke winkelstraatjes. Ook hebben we voor de zekerheid het autoverhuurbedrijf opgezocht, scheelt morgenochtend weer zoeken. Eind van de middag nemen we een uurtje rust op de hotelkamer, daarna met de taxi naar een nachtmarkt. Jammergenoeg begint het te spetteren en hierdoor is het op de markt bijzonder rustig: helaas, het is niet anders.
    Terug naar het hotel om in de buurt wat te eten: geen probleem, eettentjes genoeg. Lekker dagje Taipei dus. Aan het eind van de vakantie komen we hier weer graag terug voor de laatste 2 dagen van onze vakantie. Morgen op pad met de auto voor onze rondreis doorTaiwan.