Vrijdag 15 november 2019

November 15, 2019 in Taiwan ⋅ ☀️ 24 °C

Vandaag vertrekken we met de auto uit Taipei in beginnen we aan onze rondreis door Taiwan. We halen de auto op bij het verhuurbedrijf: als extra hebben we een los navigatiesysteem gehuurd echter deze krijgen we, ondanks hulp van de verhuurders, niet goed aan de praat in het Engels. We hebben eerder een Sim kaartje gekocht voor in de iPhone met onbeperkte data dus Google Maps is een welkom alternatief.
    Stuur zit gewoon links dus geen gedoe zoals eerder in Maleisië dat ik me steeds vergis in de hendels van de ruitenwisser en richtingaanwijzer.
    We verlaten binnen no-time de stad Taipei en nemen de snelweg richting het zuiden, met als eindbestemming ons hotel aan Sun Moon Lake. De rit is ongeveer 240 kilometer waarvan 90% 3-balans snelweg. De maximum snelheid is hier op de meeste wegen 100, maar soms ook 90 of 110. En bijna iedereen houdt zich hieraan: het rijdt zeer relaxed. Mooie rit door de bergen, prima weer, het gaat dus voorspoedig.
    Na 2.5 uur komen we aan bij ons hotel in Yutchi. Ruime kamer met balkon en door de bomen uitzicht over het meer. Verder is het rustig in het hotel, waarschijnlijk omdat het nu geen vakantieperiode is in Taiwan / Azië.
    ‘s Middags met de boot het meer op voor een tocht van een uur. De boot stopt bij een paar dorpjes waar je indien gewenst uit kunt stappen.
    Na de boottocht gaan we op zoek naar een restaurant om op tijd te eten. We hebben de lunch overgeslagen dus lusten wel wat. Nelly heeft een tip uit de Lonely Planet: lokaal eten, echt lekker. Overigens wisten ze niet eens dat ze in de Lonely Planet stonden: we hebben het ze laten zien echter vragen ons af of ze het hebben begrepen. Spreken namelijk geen letter Engels. Op tijd gegeten, betekent lekker lezen op de hotelkamer. Maar eerst nog een footprint aan de Penguin toevoegen.