Dinsdag 19 november 2019

November 19, 2019 in Taiwan ⋅ 🌬 24 °C

Na 2 nachtjes Donggang rijden we vandaag verder naar het zuiden namelijk naar Kenting. Hier hebben we een homestay voor 4 nachten geboekt. Maar voordat we vertrekken eerst nog een ontbijt waar je u tegen zegt wegwerken, samen met de homestay eigenares.
    De reis is dit keer korter dan de afgelopen 2 ritten, namelijk slechts 75 kilometer, echter geen snelweg dus uiteindelijk 5 kwartier over gedaan. Hoe dichter we bij de eindbestemming komen hoe harder het begint te waaien. Aangekomen bij onze nieuwe homestay, erg mooi gelegen tegen een natuurpark aan, stormt het behoorlijk. Windkracht 8, staartje van een tyfoon die op hetzelfde moment bij de Filipijnen aan land komt begrijpen we van degene die ons ontvangt. En naar de kamer brengt...... en wat voor kamer.....en wat een uitzicht! Heel mooi.
    De temperatuur is op zich prima echter door het ontbreken van een zonnetje en de storm is het geen strandweer.
    Na een late lunch lopen we een rondje door Kenting en rijden we naar het strand waar wordt gesurft op de hoge golven. Daarna rijden we het natuurpark in waar we onderweg worden verrast door overstekende aapjes.
    Verder nog wat gelezen op het balkon, ‘s avond gebarbecued en op tijd terug naar onze mooie kamer. Weervoorspelling voor morgen geeft aan dat de wind nog niet gaat liggen: een ding is zeker ‘we kunnen er niets aan veranderen.