Woensdag 20 november 2019

November 20, 2019 in Taiwan ⋅ 🌬 24 °C

De storm houdt aan, geen goed weet om te luieren aan het strand: gelukkig hebben we een auto en kunnen we op pad. Toch eerst even naar de zee gereden want je moet toch minimaal 1 keer met je grote teen in de Stille Oceaan hebben gestaan, nietwaar?
    Deze mooie homestay is exclusief ontbijt dus dat doen we buiten de deur. Het is al wat later op de ochtend het wordt een brunch, uit de wind in het zonnetje en genieten van een witte wijn.
    Na de brunch stappen we in de auto richting enkele bezienswaardigheden in de omgeving. Het is allemaal niet zo spectaculair maar toch leuk om gedaan te hebben.
    We bezoeken een informatiecentrum van een nucleaire energiecentrale, we lopen een stuk een berg op opzoek naar de waterval en rijden naar een park waar gas uit de aarde komt dat is aangestoken. Ook gaan we richting een historische stad.
    Het centrum bij de centrale is interessant, omdat er al enige tijd geen regen is gevallen komt er nauwelijks water uit de bergen voor de waterval, de brandende aarde niet spectaculair en het oude aan de historische stad betreft een stuk stadsmuur. Al met al zijn we lekker bezig geweest. Eind van de middag bij het informatiecentrum van het Kenting Natuurpark geweest voor het geval het morgen nog stormt en het geen strandweer is. ‘s Avonds geen Taiwanees gegeten, ook weer eens lekker.
    O ja, over de helft van de vakantie: lijkt lang geleden dat we met z’n viertjes in Seoel aankwamen en Bas ons op straat tegemoet kwam lopen.