Dinsdag 26 november 2019

November 26, 2019 in Taiwan ⋅ ⛅ 21 °C

Afscheid genomen van Hualien en van onze gastheer Arthur. Vandaag is ook de laatste dag dat we met de huurauto op pad zijn. De rit van Hualien naar de hoofdstad Taipei is 164 kilometer en duurt ruim 3.5 uur, via de oostkust van Taiwan in noordelijke richting en dan bijna helemaal in het noorden van Taiwan ter hoogte van Taipei het binnenland in. Deze laatste rit is ook schitterend met links de groene massale bergen en rechts de oceaan met allerlei kleuren blauw. We hebben de afgelopen jaren meerdere mooie landen mogen bezoeken maar aan deze oostkust is het echt schitterend. Het is veel sturen, bochtje na bochtje, meerdere keren stilgestaan in verband met werkzaamheden aan de weg maar des te meer tijd om te genieten. Het laatste stuk van 55 kilometer is snelweg en we passeren meerdere tunnels waarvan er één zelfs 13 kilometer (!) lang is. In Taipei leveren we de auto in bij het verhuurbedrijf en gaan met een taxi naar ons hotel: deze heeft een industrieel interieur, is vrij nieuw en bevindt zich in de wijk New Taipei.
    Fijne kamer, kunnen hier zelfs een wasje doen en het gaat zeker lukken om onze laatste vakantiedagen hier door te brengen.
    Naast de mooie foto’s die we van Esther en Bernd doorgestuurd krijgen ontvang ik ook de foto’s van mijn snorkel avontuur van vorige week vrijdag. Ben ik heel blij mee.