Woensdag 27 november 2019

November 27, 2019 in Taiwan ⋅ ⛅ 22 °C

Wanneer we na het ontbijt het hotel uit lopen is het heerlijk weer: zonnetje, 24 graden en een lekker briesje. Prima omstandigheden voor een flinke wandeling door dit gedeelte van Taipei. We lopen richting de rivier die dwars door de stad heen loopt. We komen op een marktje terecht waar weer van alles te koop is. Vervolgens passeren enkele kleine tempels en komen aan bij de eerder genoemde rivier. Als we een stuk langs de rivier hebben gelopen stuiten we op een visser die we op wonderbaarlijke wijze binnen 5 minuten 3 grote vissen uit het water zien halen. Hij heeft een hengel en aan het einde van zijn lijn zit een stuk lood en meerdere haken. De lijn heeft hij in zijn hand, werpt het lood met haken in het water, sleept het enkele meters over de bodem en maakt dan opeens een slaande beweging. Als hij beet heeft zitten de haken in het lijf van de vis. Het lijkt er op dat de vissen op de bodem van de rivier liggen te rusten of zo.
    We lopen door langs de rivier en hebben een mooi uitzicht over de andere kant van de stad.
    Na 2.5 uur gewandeld te hebben zijn we terug in het hotel, frissen ons even op en gaan met de taxi naar de Chiang Kai-shek gedenkhal. Chiang is de voormalig president van Taiwan die belangrijk is geweest voor de republiek en zich altijd heeft afgezet tegen het communistische vaste land van China.
    Hier maken we de wisseling van de wacht mee, gehouden voor een enorm beeld van een zittende Chiang Kai-shek. Na deze ceremonie lopen we hier nog door de buurt en gaan in de loop van de middag weer terug naar ons hotel. Eind van de dag staat de teller op 18.662 stappen en volgens de Apple gezondheid app is dat precies 10 kilometer. Beloning: heerlijk bord pasta met garnalen, champignons en groene pesto.