Amsterdam - San Jose

October 19, 2022 in Costa Rica ⋅ ☀️ 29 °C

Taxi Broek staat om 05:00 uur klaar om ons ruimschoots op tijd, we vliegen om 09:30 uur naar Parijs, op Schiphol af te leveren. Tegen alle verwachtingen in is om 06:15 uur de bagage ingecheckt en zijn we door de security controle.
    Vlucht naar Charles de Gaulle AirPort verloopt ook soepel, evenals de transfer per voet naar de terminal waar we inchecken voor de circa 11 uur durende vlucht naar San Jose om 13:40 uur.
    We ontmoeten nog voor de vlucht de eerste deelnemers aan de groepsreis, eten wat en wachten op relaxed op vertrek. We boarden op tijd, hebben prima plekken met voldoende beenruimte. Om de tijd te overbruggen lezen we wat, kijken filmpjes en proberen wat te slapen.
    Aangekomen in San Jose zit het René erg tegen: zijn koffer staat nog in Amsterdam: dit hadden hadden we al gezien via de Apple AirTag maar geloofden dit niet. Helaas klopte het wel. Melding gedaan bij de bagage claim en buiten worden we opgewacht door Tanja, onze Nederlands sprekende reisleidster voor de komende 2 weken. De bus brengt ons veilig door het drukke verkeer naar ons hotel.
    Ingecheckt, nog wat boodschappen gedaan, René onder andere wat extra kleding om de eerste dagen door te komen: als het goed komt zijn koffer vrijdag, met een vertraging van 2 dagen, aan in Costa Rica. Als afsluiting van deze lange eerste dag een kleine maaltijd aan de bar in het hotel, samen met Tanja, haar man en zoon, gegeten.
    En dan eindelijk slapen en naar bed: gebeurt niet iedere dag dat je ongeveer 26 uur wakker bent, toch?