San Jose - Tortuguero

October 20, 2022 in Costa Rica ⋅ ⛅ 28 °C

Actieve rondreis betekent ook vroeg opstaan, dan heb je iets aan je dag: 06:30 uur vertrekt het busje richting de boot naar het natuurpark Tortuguero. San Jose ligt op 700 meter hoogte en Tortuguero op zeeniveau. Onderweg wordt gestopt voor het spotten van een luiaard. Een collega van de chauffeur had doorgegeven waar een luiaard in een boom zat. Naast dat deze beesten veel slapen en traag bewegen blijven ze meestal een week lang in dezelfde boom hangen. Ook komen we langs meerdere bananenplantages, waar de trossen in blauwe zakken aan bomen hangen. Na 1.5 uur rijden door het nevelwoud stoppen we voor ontbijt en na nog eens een uur rijden komen we aan op de locatie waar de boot ligt die de groep, die bestaat uit 14 reizigers, naar Tortuguero Turtle Beach lodge brengt. Wat volgt is een schitterende tocht over riviertjes door de jungle en we spotten naast de vele exotische bomen en planten o.a. meerdere kaaimannen, witte reigers, jezus christus hagedis, die zo heet omdat hij over water kan lopen.
    De accommodatie ziet er top uit, mooie ruime kamers zonder ramen maar met horren. ‘s Middags na de lunch zijn we vrij en hebben we lekker in en aan het zwembad gelegen. ‘s Avond na het eten vertrekt iedereen naar zijn kamer: morgenochtend weer vroeg op.
    Oh ja, klein dingetje: vandaag bericht ontvangen van KLM dat onze terugvlucht is geannuleerd 😂 wordt vervolgd.