Tortuguero - Puerto Viejo de Sarapiquí

October 22, 2022 in Costa Rica ⋅ ⛅ 28 °C

Reisdag: met de boot (uiteraard, andere mogelijkheden zijn hier niet) verlaten we Tortuguero. Zou zo maar kunnen dat dit een van de hoogtepunten van de reis is, zo mooi hier. We weten niet wat ons nog meer te wachten staat, deze kunnen we alvast afvinken.
    Aangekomen op de locatie waar we ook zijn vertrokken richting Tortuguero stappen we over vanuit de boot in een bus. De chauffeur heeft ‘s morgens in San Jose Rene zijn koffer opgehaald, welke via Panama ons achterna gereisd is. Slecht dat die op Schiphol niet goed is gegaan, maar dit is dan wel weer goed geregeld.
    Onderweg stoppen we voor een lunch waarvandaan we doorgaan richting Trimbina Rainforest Lodge, waar we één nacht zullen slapen. Maar voor we vertrekken heeft Tanja een verassing voor ons: een fruit proeverij. Heerlijk, smaakt toch allemaal net even anders dan bij ons. Het busje wordt onderweg nog wel een keer aan de kant gezet voor een luiaard, een ander soort dan we op de heenweg hebben gespot.
    We checken in, doen een rondje park en zien meerdere gifkikkertjes, hagedissen en ook hangt een luiaard in de boom. We wandelen ook over een wiebelende hangbrug, op aardige hoogte boven een snelstromende rivier. En ook hier hangt een luiaard hoog in een boom. ‘s Avonds eten we in het restaurant op het resort en gaan op tijd naar bed, morgen weer vroeg op.