Manuel Antonio

October 30, 2022 in Costa Rica ⋅ 🌧 27 °C

Vandaag bij het ontbijt onverwachte gasten op bezoek, waar het personeel niet zo blij mee is: kapucijn aapjes. Dit zijn echt brutale alleseters, van suikerklontjes, theezakjes, ze pikken echt wat er te pakken valt. Het personeel verjaagt ze met water uit een plantenspuit maar dit is natuurlijk maar van tijdelijke aard.
    Na het ontbijt vertrekken we naar onze laatste wandelexcursie van deze vakantie: natuurpark Manuel Antonia. Een van de meest bezochte parken van Costa Rica. Zien we hier iets wat we tot nu toe niet gezien hebben? Kikkerdril op een boomblad hadden we niet eerder gezien. Je denkt dat het een grote waterdruppel is maar als je door de verrekijker van de plaatselijke gids kijkt zie je allemaal kleine kikkertjes.
    Verder natuurlijk enkele luiaards, rode krabbetjes in de bomen en mooi gekleurde insecten. In dit park zouden we ook diverse slangen kunnen zien echter die laten het vandaag afweten. Dit natuurpark ligt aan de kust en heeft een mooie baai, we hebben dan ook een verfrissende duik in de zee genomen.
    Hierna terug naar de bus, lunch in het dorpje en daarna terug naar het hotel: we hebben een vrije middag dus heerlijk aan het zwembad gelegen met een boek.
    Morgen vertrekken we naar onze voorlaatste bestemming, uurtje rijden van Manuel Antonio: Dominical. Eigenlijk onze laatste bestemming maar doordat de oorspronkelijke terugvlucht geannuleerd is hebben een extra dag in de hoofdstad San Jose.
    Overmorgen hebben we in Dominical nog één excursie om naar uit te kijken: met een boot de zee op om walvissen en dolfijnen te spotten. Het is op dit moment walvisseizoen dus wie weet gaat het lukken.