Monteverde - Manuel Antonio

October 29, 2022 in Costa Rica ⋅ 🌧 27 °C

Reisdag met weer een indrukwekkende vaar excursie: vandaag staan vele vogels, mangrovebossen en krokodillen op het menu. Bij elkaar wel zo’n 4 uur in de bus, uiteraard met enkele koffie- en toiletstops tussendoor en de eerder genoemde 2 uur durende excursie.
    Deel van de rit gaat wederom over Highway #1 en niet eerder benoemd maar hier rijden van die echte grote Amerikaanse trucks, met forse neuzen en lange trailers.
    Aangekomen bij Jose's Crocodile River Tour stappen we in een open boot met dak en als snel zien we de eerste krokodil. Handen binnen boord uiteraard en wat een indrukwekkend dier van zo dichtbij. Ze bewegen traag, in het water maar kunnen op het land 30 km per uur lopen, maximaal 10 minuten lang. En 45 minuten onder water blijven. We varen verder en zien meerdere vogels die we niet eerder hebben gespot en ook een gigantische krokodil van circa 5 meter. Wat een beest en wat een bek.
    We varen verder het mangrove bos in en stoppen even om naar de geluiden van de jungle te luisteren: vogels, apen, krekels en ander dieren. Bijna net zo mooi om naar te luisteren als in Thailand.
    Na de vaartocht gaan we weer verder richting onze bestemming voor vandaag, Manuel Antonio. Onderweg nog wel even de bus aan de kant van de weg gezet voor een ‘zwerm’ ara’s en bij een palmolie plantage.
    ‘s Avonds voor, tijdens en na het avondeten worden we getrakteerd op een enorme tropisch stortbui: wat een enorme hoeveelheid water komt er uit de lucht vallen.