Dag 1 Amsterdam - Johannesburg

November 1, 2023 in South Africa ⋅ ☁️ 12 °C

Er zijn van die periodes dat er weken aan je voorbij gaan dat je geen zes gooit: de komende tweeënhalve week is het iedere dag sowieso een zes! Natuurlijk is een rondreis door Zuid-Afrika een fantastisch avontuur maar doordat we dit mogen beleven samen met Esther en Bas wordt dit voor ons een droomreis. Helaas zonder Bernd maar we hebben hem beloofd mooie foto’s door te sturen en goed op elkaar te passen.
    Edith & René hebben ons naar Schiphol gebracht en ‘snorder Bernd’ Esther en Bas. Bizar dat we direct achter elkaar bij Vertrek aankwamen: wanneer je het afspreekt lukt het niet.
    Inchecken en paspoortcontrole verliepen soepel, kopje koffie, spelletje Regenwormen gespeeld en een klein half uur later dan gepland vertrok het vliegtuig van Schiphol voor de elf uur durende reis naar Johannesburg. De vlucht verliep prima: film gekeken, muziek en podcast geluisterd en meerdere kruiswoord puzzels opgelost, beetje turbulentie boven Angola en met 25 minuten vertraging geland op OR Tambo Airport, waar de taxiservice van het hotel voor ons klaarstond. Aangekomen bij het hotel gedoucht en bijna meteen gaan slapen. Vier bedden op een kamer(tje), de laatste keer dat dit gebeurde was tijdens de familievakantie naar Thailand. Morgenochtend wordt de huurauto om 09:00 uur afgeleverd bij het hotel en dan, na het ontbijt, begint de rondreis met de Panorama route van Johannesburg naar Graskop. Zin an!