Dag 9 St. Lucia

November 9, 2023 in South Africa ⋅ ☁️ 19 °C

Vandaag over de helft van de Zuid-Afrika rondreis en tijd voor enige lichaamsbeweging. Dit laatste is er aardig bij ingeschoten tot nu toe. Na een gezond en voedzaam ontbijt worden de wandelschoenen (of Adidas slippers, Bas) ondergebonden en vertrekken we richting strand om uit te kijken over de Indische Oceaan in de hoop (tegen beter weten in) een verdwaalde walvis te spotten.
    Resultaat van vandaag: ruim 22:000 stappen, iets meer dan 14 kilometer afgelegd, zweet op de rug en jammergenoeg geen walvis gezien.
    Zeker nog even tot de enkels in het oceaanwater gestaan, stond niet op de bucket list voor vandaag maar het is meer het idee. Qua drukte is het zeer rustig op het strand. Slechts 2 strandliefhebbers in een strandstoel gezien, meerdere mensen (m/v) die vanaf het strand staan te vissen, twee handjes vol mede-wandelaars tegengekomen en een aantal tractoren die snelle boten en jetski’s naar de kustlijn brengen.
    Verder geen spectaculaire gebeurtenissen meegemaakt, nou ja behalve misschien dat we een beetje de weg kwijt waren op de terugweg naar de bewoonde wereld.
    Weer aangekomen op de strip van St. Lucia moe maar voldaan op een terrasje gezeten, terug naar het appartement, douchen, wat lezen, dineren, spelletje gespeeld, Ajax gekeken en naar bed.
    Prima dag ter voorbereiding op de reisdag, inclusief binnenlandse vlucht, van morgen.
    Los van deze dag maar meer in het algemeen: tot nu toe hebben we echt iedere keer lekker gegeten, inclusief volgens de liefhebbers onder ons prima wijntjes en voor een meer dan vriendelijke prijs. Hoort ook de vakantie experience.