Holiday Poros 2016

• 2,0kkilometer
  • Dag 10

zondag

28. august 2016, Hellas ⋅ ⛅ 27 °C

Na ons ontbijt luisteren we op het balkon naar de dienst in ons eigen kerkgebouw, een dienst waarin Lotte Limburg het teken en zegel van de heilige doop mocht ontvangen.

Opgenomen en verbonden
    Met de Naam die vrede is
    Gaat jouw leven niet ten onder
    En het wordt niet uitgewist.

Na de koffie rijden we een rondje op de scooter, het weer is prima maar af en toe waait het stevig.
    We slaan een weg in wat eigenlijk niet mag en komen uiteindelijk in het noordoosten van Poros terecht.
    Onderweg van alles gezien, bergen afval, schapen, geiten, steile afgrond, het is allemaal goed gegaan. Van het noordoosten rijden we naar het zuidwesten,de inhammen ogen mooi maar het strand ziet er door het afval smerig uit.
    Uiteindelijk vlak bij ons appartement gezwommen.

Nog even terug komend op de melding dat we Russische dames hebben gesignaleerd, een van deze dames kwamen we bijna dagelijks op het strand tegen, een jonge dame alleen op het strand en ze keek niet gelukkig. Toch maar eens aangesproken over 't weer en ze gaf aan dat ze uit Moskou kwam. Tijdens het concert zagen we haar op de voorste rij zitten in een deftige jurk. Wat blijkt, zij heet Tatiana Christyakova en is pianiste, zij opende het concert met een concert van J. S. Bach in Re mineur BWV 1052. Zie www.tatianachistyakova.com

We eten op tijd en lekker en lopen daarna naar de haven en maken het grootste deel van van de piano concerten. De deelnemers van de piano academy meten elk een stuk spelen. Het publiek mag daaruit de nummers 1,2 en 3 kiezen. De einduitslag hebben we niet afgewacht, het was een lange en warme zit.

• Dag 11

maandag

29. august 2016, Hellas ⋅ ☀️ 28 °C

Opnieuw een zonnige dag, na het ontbijt neem ik Lars mee achter op de scooter en maak een rondje op Poros. Vervolgens met oma naar de boulevard van Poros, winkeltje in, winkeltje uit, en op het bekende terras een glaasje drinken.
    Kijken naar alles wat er voorbij komt, dames in bikini's, dames in burkas. Een veerboot die komt en gaat en een man op een scooter die elke 5 minuten een zak aan de straat zet, verdacht pakketje?

Toch maar even zwemmen en wederom is onze Russische pianiste ook op het strand en spreken kort over de concerten. Morgen gaat ze weer terug naar Moskou.

Na het eten scheuren we nog even naar het centrum om te kijken hoe het er is rond de klok van 23.00u, alle winkels zij nog open en de terrassen behoorlijk wat bezet.

• Dag 11

dinsdag 30 augustus

29. august 2016, Hellas ⋅ 🌙 25 °C

We zijn door Katerina uit genodigd voor het ontbijt, jawel al om 09.00u dat betekent dat we de wekker moesten zetten.
    Het is een ontbijt wat er wezen mag, tjonge wat goed verzorgd en wat lekker. En dan die goede en zeer vriendelijke bediening van Stella. Op zo'n ontbijt kun je de hele dag teren. Toch maar even een rondje lopen en dan lezen, zwemmen in de zee, lezen en op de scooter naar de winkels.
    Want er moet nog wel wat mee naar Nederland.
    Tegen 't eind van de middag lekker weer even zwemmen.
    En dan is het zo alweer tijd voor het diner.
    Gelukkig maar dat het einde van de vakantie in zicht komt want het lijkt erop dat we dicht groeien.

• Dag 13

woensdag 31 augustus

31. august 2016, Hellas ⋅ ☀️ 31 °C

Na een eenvoudig ontbijt vertrekken we met een boot naar het eilandje dichtbij de Russian Bay. Een mini eiland met een kapel en nog een bankje om te zitten en natuurlijk zwemmen. Aanwezig 12 personen, noren, Zwitsers en Nederlanders.
    Halverwege ons verblijf en picknick, samengesteld door Katerina.
    Terug bij het appartement besluiten we toch nog even te gaan zwemmen, het einde van het seizoen nadert want er zijn minder strandbedden bezet.
    De temperatuur was 34°, dus onverminderd mooi weer. Voor het eten lekker even op de scooter en rondje rijden want tegen de avond liggen er weer veel nieuwe schepen.
    Zo ook de Forever One uit George Town, onvoorstelbaar wat een grote boot.

Zie https://m.yachtcharterfleet.com/luxury-charter-…

• Dag 14

donderdag 1 september

1. september 2016, Hellas ⋅ 🌙 27 °C

We gaan dit keer samen naar de supermarkt die we de bijnaam Malle Pietje hebben gegeven. Daarna ontbijten en dan scooteren we naar Poros, er moet nog iets gekocht worden voor een kleinkind. We gaan voor 't laatst deze vakantie op het ons bekende terras zitten en bestellen opnieuw 2x icetea lemon. Mooi nog even bekijken wat er allemaal voorbij komt.

Overigens gisteravond na het eten nog even naar Poros gereden en ja hoor :Stop, maar politie. Poros was afgesloten voor verkeer tussen 20:00 en 01:00u, dat was voorgaande dagen ook zo maar toen reed iedereen door, dus wij ook. Maar dit keer niet en oom agent was best aardig want toen we later terug reden zwaaide hij nog.

Zwemmen in de Russian Bay, lezen, zwemmen bij het appartement. Op het balkon en verder met de m'n 5e boek in deze vakantie en dan.... Onze laatste maaltijd bij odyssey appartement en ook deze was heerlijk. Nog een keer met de familie Aberson scooter naar Poros, al die dure jachten en verschillende mensen. Op veel plaatsen zie je voetbal op de schermen en wel de oefenwedstrijd NL-Greece. De buitentemperatuur geeft 26° aan.

• Dag 14

vrijdag 2 september

1. september 2016, Hellas ⋅ 🌙 26 °C

Vandaag moeten we terug naar huis te en dat is kok goed. Na het ontbijt kaartjes voor de ferry halen, scooter aftanken en inleveren. Koffers inpakken, zwemmen, lunchen en dan met de taxi naar de ferryboot.
    Deze ferryboot gaat snel over het water, met een uur ben je in pireus. Vandaar met de bus X96 naar de luchthaven, deze rit is minder comfortabel. Tegen half zeven zijn we op de luchthaven, er staat een lange rei mensen al voor de vlucht van transavia naar Eindhoven. Zelfs als je online bent ingecheckt moet je zolang wachten. Toch maar een rondje rijden opmerking naar de transavia sturen.
    De vlucht verloopt prima evenals onze rit van Eindhoven naar huis waar we om 01.37u arriveren (Griekse tijd 02.37u).
    We kijken terug op een mooie vakantie en zijn dankbaar dat we weer veilig thuis.