Greece
Nomós Piraiós

Here you’ll find travel reports about Nomós Piraiós. Discover travel destinations in Greece of travelers writing a travel blog on FindPenguins.

Hydra

March 16 in Greece

Great stop at island of Hydra. Donkey riding, eating warm milk pie ( like custard pie) - fresh out of the oven, petting lots of cats, shopping. Back on the board for a really good buffet lunch. Now on to Poros - about 1 1/2 hr cruise.

Piräus, Griechenland

September 27, 2017 in Greece

Der Hafen von Piräus ist der größte SeehafenGriechenlands und einer der größten im Mittelmeerraum. Mit rund 18,6 Millionen beförderten Gästen stellte er 2014 den größten Passagierhafen Europas dar. Er schlug 2016 rund 3,67 Millionen TEU (2015: rund 3,32 Millionen) um und befand sich 2014 auf Platz 8 der größten Containerterminals in Europa bzw. auf Platz 39 weltweit

Aigina - Ankerbier...

October 22, 2017 in Greece

und unsere heutige Übernachtungsbucht.
    Die Überfahrt nach Aigina - unter Segeln - verlief chillig, mit Sonnenbaden an Deck. Nach Ankunft waren wir Schnorcheln und Supn. Die ortsansässige Taverne wird geentert, die scheinbar nur für uns geöffnet hat. Sehr lecker und günstig. 😋

Metopi

October 24, 2017 in Greece

Unser heutiges Nachtlager vor der Insel Metopi, kurz vor Ägina. Hier soll der zweite Teil der Schatzkarte versteckt sein. Wir werden morgen die Insel durchkämmen. Wir haben geankert. Das Essen vorbereitet und Michael kocht uns Pasta. Es wird dunkel und über Ägina gewittert es. Guten Appetit 😋🍷🍝

Salamina

October 26, 2017 in Greece

Von Ägina führt uns die Schatzkarte nach Salamina, wo wir uns den Schatz erhoffen. Nach einer vierstündigen Überfahrt mit viel Wind und 🌤 .
    Angekommen haben wir uns an Land gemacht um der Karte folgend, auf den Hügel zu steigen und den Schatz zu finden.

Eigen appartement

August 21, 2016 in Greece

Na het ontbijt nemen we onze koffers mee naar Odyssey en zijn dan bewoners van een eigen appartement, 2 verdiepingen en een balkon met uitzicht op de zee. Later vanmiddag zullen Jan en Tony Aberson arriveren, deze mensen hebben we in 2010 op deze locatie leren kennen.
    Temperatuur is ruim 35°C, toch maar even zwemmen, heerlijk zeewater. Omdat het zondag is en we van het Grieks niets mee krijgen, hebben we naar een NL kerkdienst geluisterd over Lucas 4:31-41. Een dag, morgen, middag en avond mee opgetrokken met Jezus. Een bemoedigende boodschap zeker te bedenken dat Jezus alle zieken een voor een genas, hij zorgt dus voor ieder mens persoonlijk. Ook bestrijdt Hij het kwaad, dat was 's morgens in de synagoge.
    Smakelijk gegeten en een kleine wandeling en dan naar bed

echt vakantie

August 22, 2016 in Greece

Broodjes halen, ontbijten en samen koffie drinken en dan een scooter huren. En gelijk maar een rondje rijden, niet te snel want alleen een T-shirt en korte broek bied weinig bescherming. Met 38° is het echt heet en daarbij, er is niemand die een helm op heeft. Je kunt de scooter overal parkeren en de sleutel er in laten zitten, niemand neemt hem mee.
    Even naar de winkels bij de haven om een hoed uit te zoeken voor jullie moeder, want ik heb een pet. En bij deze felle zonneschijn moet dit ook.
    Even bijkomen in het appartement waar de airco lekker koelt en natuurlijk verkoeling zoeken in de (zoute) zee. De laatste foto, cadeau tip voor Sietse?
    😂

dinsdag 23 augustus

August 23, 2016 in Greece

Dinsdag is het erg warm, na het ontbijt op de scooter naar de haven en op zoek naar een haaknaald 3.5. Dat was wel even zweten maar toch gelukt, daarna op een terrasje een koel glaasje drinken. Bij het drankje wordt ook een fles koud water geserveerd, ook die wordt gretig naar binnen gewerkt.

Maandagavond kwamen we bij het kerkje ene Martha tegen. Zij legde ons uit wat er te doen was, het is 8 dagen na Maria Hemelvaart en op deze dag zou de begrafenis van Maria herdacht worden? Het is dus dat de Grieks orthodoxen net als de Rooms-katholieken aan Maria verering doen.
    Deze Martha is o.i. prettig gestoord, na veel heen en weer gepraat haalt ze potjes of vaasjes uit haar tas met een takje van een olijfboom, dit geeft ze aan ons, maar we mogen nu een wens doen want dit vaasje brengt geluk. Het was een gift maar moeten wel € 5.00 betalen.
    Wij hebben beloofd dit geld aan Katerina (haar vriendin, die echt niet) te doen, en ja hoor vanavond kwam ze langs om het geld op te halen.
    Grappige ontmoeting maar vanaf nu gaan we Martha ontwijken. Het liedje van E&R. 'Martha Martha leg je bezem neer kwam steeds in ons op.

Vanmiddag kwam bewolking opzetten en daardoor was de temperatuur wat dragelijker en ook het zwemmen in de zee blijft lekker.

zaterdag

August 27, 2016 in Greece

Langzame start door hoofdpijn, na enen toch maar even op de scooter naar de haven. Door de kleine straatjes gelopen, een kerk bekeken en toelichting gekregen van de 'Kosteres', vervolgens naar de Tower geklommen alweer een mooi uitzicht over de omgeving. Na deze inspanning hebben we wel een terrasje verdiend en genieten van het uitzicht en de icetea, helaas deze vakantie geen alcohol ivm medicatie.
    Na het zwemmen zakt de hoofdpijn wat af en omdat we vanavond naar een concert van eten we op een vroeger tijdstip. We lopen naar de haven en komen in de Syggros Open Air Theater als het concert al aan de gang is. Verschillende pianisten treden op met het Sinfonieorchester of Athens. Pianisten uit verschillende landen, zoals Russia, Norway, Spain, Skopje, South Korea, and Greece en nog veel meer. Een prachtig concert met werken van Bach, Beethoven, Hayden en Mozart.
    Na middernacht komen we weer aan bij de Odyssey appartements.

maandag

August 29, 2016 in Greece

Opnieuw een zonnige dag, na het ontbijt neem ik Lars mee achter op de scooter en maak een rondje op Poros. Vervolgens met oma naar de boulevard van Poros, winkeltje in, winkeltje uit, en op het bekende terras een glaasje drinken.
    Kijken naar alles wat er voorbij komt, dames in bikini's, dames in burkas. Een veerboot die komt en gaat en een man op een scooter die elke 5 minuten een zak aan de straat zet, verdacht pakketje?

Toch maar even zwemmen en wederom is onze Russische pianiste ook op het strand en spreken kort over de concerten. Morgen gaat ze weer terug naar Moskou.

Na het eten scheuren we nog even naar het centrum om te kijken hoe het er is rond de klok van 23.00u, alle winkels zij nog open en de terrassen behoorlijk wat bezet.

Nomós Piraiós, Nomos Piraios