Tombeaux Saadiens

June 24, 2023 in Morocco ⋅ 🌙 29 °C

Vandaag was onze laatste dag in Marrakesh, aangezien we morgen al op onze tocht gaan. We besloten de graftombe van een sultan te bezoeken. Dit was een klein eindje lopen, maar dat vonden we niet erg, aangezien we beiden genieten van de straatsfeer en de geluiden om ons heen. De tombe bestond uit twee complexen, verbonden met een mooie tuin. In de complexen lag de complete koninklijke familie, zelfs de vrouwen. Na dit bezoek, wat al vrij heet was, gingen we wat drinken in een cafeetje en daarna op jacht naar een echte supermarkt om wat lunch te scoren. Na weer een korte wandeltocht werd het toch wel heel heet, en gingen we in een parkje lunchen met onze broodjes en fruit. Er kwam een heel klein poesje bij ons zitten die een beetje brood wilde. Daarna liepen we terug, wqarbij Jesse totaal niet is verbrand, en relaxden we wat met een boekje en studeren. In de avond had Jasmijn zin in falafel dus aten we dat. Op het grote plein in de buurt is nu een soort cultuurfestival bezig, waardoor het toch al drukke plein nog drukker werd. Het is leuk om te zien dat in de avond de stad ineens opleeft, omdat de hitte dan wel draaglijk is. Het is ook een idioot idee om een stad in de woestijn te bouwen natuurlijk, maar dapper is het wel. Tot snelRead more