Sahara tour dag 2

June 27, 2023 in Morocco ⋅ ☀️ 36 °C

Hoi hoi, gisteren moesten we lekker vroeg opstaan om vroeg de bus weer te nemen naar Merzouga. Merzouga is een beetje de eerste stad bij de uitlopers van de sahara. Eerst nog een stukje in de bus dus, met de nodige stops. Zo stopten we bij een vallei met veel bebossing en hoge kloven. We hadden een gids die ons voor een wandeling meenam, en ook een tapijtenverkoper liet zien. De tapijten waren stuk voor stuk decoratieve meubels waar gemakkelijk een heel huis omheen gestileerd kan worden, maar we hebben er geen gehaald. Volgende keer beter. Daarna hebben we nog geluncht, wat deze keer een buffet was. Dit was vele malen smaakvoller en meer dan de dag ervoor, dus we waren erg tevreden. We hadden ook nog een soort fossielen museum gezien met erg mooie meubels, die helaas wel peperduur waren.
    Eenmaal in Merzouga hadden we nog wat water gekocht en stapten we op de kamelen. Het waren mooie, machtige dieren die helaas niet super goed werden behandeld. Gelukkig hebben wij ze laten zien dat niet alle mensen gemeen zijn. We hopen dat ze het toch een beetje oke vonden. De woestijn zelf was erg krachtig om te zien. De gigantische zandduinen dwingen op eenieder een respect af wat bijna niet te evenaren is. De natuur is vele malen krachtiger en groter dan we soms denken. We hadden ons niet helemaal bedacht hoe in dit klimaat, ook daadwerkelijk mensen leven. En dat je aan het klimaat niks kan veranderen als je in je hete hutje zit. Dat elke dag een strijd is om te overleven, een strijd die je niet kunt winnen van zo'n tegenstander als de Sahara.
    Na de tocht hadden we even tijd om te douchen, en daarna eten en naar bed. Iedereen was uitgeteld, maar 's avonds waren er enkelen die nog een dansje wilden doen en muziek wilden maken. Vanochtend stonden we vroeg op om de zonsopgang te zien in de woestijn. Nu zitten we weer in de bus. Nog maar 8 uur te gaan! Tot snel