Skøn snorkeltur

October 15, 2023 in Indonesia ⋅ ☀️ 30 °C

I går skiftede vi bolig. Vi flyttede fra Crystal Bay til nordkysten af Nusa Penida. Fandt et skønt lille HomeStay med swimmingpool. Havde en hyggelig snak med værtinden der er 24 år og nygift. Hun ber hver dag til gud om at blive gravid. Fortalte bl.a. at hun tjener ca 1500kr om måneden ved at passe dette HomeStay 6 dage om ugen.
    Vi tog en tur på scooter ud til Diamond Beach men blev slemt skuffede. Det var lavvande og helt umuligt at bade.
    Desuden skulle man betale entre til stranden så det blev et nej tak.
    I dag søndag er vi stået tidligt op. Det er nemlig max højvande ca kl 10 og man kan kun snorkle fra stranden ved højvande. Vi fandt hurtigt et fint sted et par 100 m fra huset. Men hold da op hvor var der meget strøm. Vi måtte bruge de ledige ankertovene for at at ha noget at holde fast i for ikke at drive med strømmen. Men det blev en rigtig fin times tid under vandet. Masser af koraller og smukke fisk at se. Vandet var dejligt klart.
    Nu tager vi ind til byen i jagten på noget morgenmad/frokost.
    Planen er at tage videre til Øen Gili Air i morgen. Vi har bestilt 3 nætter på et nyere hotel tæt ved stranden. Vi ses.