Satellite
Show on map
  • Day 12

    Drake Bay

    February 25, 2022 in Costa Rica ⋅ ☀️ 29 °C

    Samen met honderden andere witte toeristen besloten we ‘lekker van de route’ naar een stuk ‘onontdekt’ Costa Rica te gaan. De voertaal is nog net geen Nederlands hier.

    Drake Bay is erg fotogeniek met zandstranden vol palmbomen die grenzen aan de jungle en er leven heel veel dieren zoals tapirs, slangen, mantaroggen (niet in jungle) en jaguars. En nu kan je denken ‘ga je elke keer opsommen welke dieren jullie hebben gezien?’ Ja, te beginnen met de meest indrukwekkende. Onderweg naar Drake Bay zagen we vanuit de bus een hele dikke ‘wtf huh ligt daar nou een krokodil’ aan de oever chillen. Wij hebben verder vooral veel papegaaien en pelikanen gezien, en tijdens een kajak tocht (lees: op rotsen varen) zagen we boven de rivier een aantal slingerapen in de bomen.

    Ole ging duiken en heeft white tip reef sharks gezien (10?), allerlei formaten schildpadden en hele grote pijlstaartroggen die als ufo’s door het water bewogen. En nog meer aapjes en een leguaan (weer boven zee). Ik heb bij gebrek aan duikbrevet op het strand een boekje gelezen en daarna over de stranden gegaloppeerd op een paard (hors). Onderweg kwamen we twee luiaards tegen en een brulaap. (We hadden ook nog vier luiaarden gezien bij de vorige airbnb 🦥 ).

    Na het duiken werd Ole vriendelijk verzocht kleding aan te doen toen hij met onderbroek in een restaurant zat. Na het paardrijden heb ik niet bedacht dat het snel donker werd en heb ik een halfuur hijgend en piepend gerend in een verlaten jungle die steeds donkerder werd. Zo hebben we allebei onze angsten getrotseerd: openbare vernedering en een poema aanval.

    We mochten een duikbril lenen van onze hele chille host die doorgaans met jointje in hangmat te vinden is. Met die duikbril hebben we ook vissen gezien in de zee en bij een waterval. De host wees ons op een (midden-amerikaanse) (niet te verwarren met de nog grotere zuid-amerikaanse) condor die boven in de lucht vloog en heeft ons skeletten en fossielen laten zien die hij heeft gevonden. Ook kreeg ik een papegaai op mijn arm die was gered als baby🦜 🏴‍☠️ Om het hostel te bereiken moeten we elke dag door een rivier en over sketchy steile kiezelsteen weggetjes.

    We hebben aan het strand de kop van een langoest gevonden, die ik erg graag mee naar huis wilde nemen, maar het blijkt niet de meest praktische souvenir vanwege de lange voelsprieten. Hij is in goede handen in het hostel achtergelaten. Wat ik wel wil meenemen (ook onpraktisch) is een stuk reptielenhuid dat ik heb gevonden, waarschijnlijk van een hagedis.

    Ik ben wat ziek geworden. Ole heeft nergens last van gelukkig en tussen de activiteiten door leest hij graag de NRC onder het genot van suikerpinda’s (interactieve opdracht: spot de suikerpinda’s op een van de foto’s).

    Nou dat was de Drake Bay update, we gaan nu helaas weer weg. Ik praat vaak over dieren (foto’s volgen) maar het gaat ook erg goed met ons. Ole vond drake bay in 1 woord: chill. Ik vond drake bay in 1 woord: mooi. Uiterlijke beschrijving hoe het met ons gaat: niet fris haar, roze huidskleur, overal zand. Innerlijke beschrijving: niet veel zin in San José en vliegen maar verder heel content.
    Read more