De zoektocht en de vondst van de vulkaan

April 7, 2022 in Chile ⋅ 🌧 15 °C

We zijn twee (ik) en drie (Ole) maanden geleden vertrokken naar een ander continent. We hebben wekenlang onze bagage en plannen voorbereid, nauwkeurig elk reis item gewogen en overwogen. We hebben dingen achtergelaten, pijnlijke keuzes om een niet pijnlijke rug te krijgen. Op reis hebben we nog uitvoerig alle voor en nadelen besproken van zware kampeerspullen aanschaffen en €40 betaald om de allerlichtste supersonische kleinste luchtbedden te kopen. Maar toen we in Santiago een vette jas tegenkwamen die we 1) niet nodig hadden 2) niet eens spotgoedkoop was 3) overbodig warm is en vooral 4) even groot en minstens twee keer zo zwaar is als onze tent hebben we hem gekocht. Waarom? Want aan het eind van de dag zijn we nou eenmaal vieze materialisten.

In Santiago hebben we de nachtbus genomen naar het regenachtige sur de Chile. We kregen het eiland Chiloé aangeraden, waar schijnbaar dé aardappel vandaan komt, maar we hadden eigenlijk niet zo’n behoefte aan een regenachtig en plat aardappel eiland waar de huizen gebouwd zijn op palen, ik denk omdat het te erg klinkt als Nederland. We zijn gaan liften en hebben een plekje op een camping (met overdekking🤩). We zien wel foto’s van dat het aan de voet van een vulkaan staat maar de eerste twee dagen hebben we door alle wolken niks gezien. Daarom was het de derde dag extra mooi toen de wolken geleidelijk steeds meer wegtrokken en Patagonië onthulden. Nu zijn we 30.000 stappen en een paar biertjes later en is het tijd om onze tent in te kruipen.