衛星

Etappe 5

2022年6月16日, オランダ ⋅ ⛅ 21 °C

Rolde - Schoonloo 18 km

Een zacht bed en veel licht door de ramen... Gisteravond zijn we tot de conclusie gekomen dat mevrouw van de B&B geen glutenvrij brood heeft gekocht... Vergeten... Ze zou het proberen op te lossen met extra fruit en yoghurt. Nou laat maar komen dat ontbijt dan...

Voor Jeroen een halve mik en voor mij yoghurt met fruit. Kijk daarmee kunnen we er tegenaan.
    Een extra eitje in de rugzak en dan op pad. Met de bus naar het beginpunt van deze etappe. Camping de Weyert is niet ver lopen vanaf de bus. Meteen al zien we 2 hunebedden, we lopen over bospaden en veel in de schaduw. Ideaal voor Coos want het is tegen de 28 graden. We zijn op zoek naar een weggetje naar rechts en lopen hiermee 2 km extra... De gevreesde muggen zijn er minder dan verwacht en als we de visvriendin van ome Mari tegenkomen, komen de verzinsels en verhalen. Mevrouw heeft een vissershoedje op en de kletst erop los. We sluiten af en lopen verder. Coos doet het super, omdat we veel onverharde weg lopen is dat nog extra fijn. Door het bos en over het water, dit is een mooie etappe. Uiteindelijk komen we achter de B&B op het eindpunt van deze etappe. Douchen en opfrissen en dan eten bij het dorpscafeetje.
    Lekker uitbuiken in de luie stoel en morgen gezond weer op.