Pieterpad

• 929kilometers

Etappe 7

August 11, 2022 in the Netherlands ⋅ 🌙 23 °C

Sleen-Coevorden 21 km
    Omdat onze harige vriend mee gaat met ons pieterpad lopen, konden we dit keer niet terecht in een Bed en breakfast. Vandaar de blokhut - maar dus zonder ontbijt. Dit regelen we zelf dan wel. Met een vertrouwd ontbijtje van thuis starten we onze dag.

We laten ons wegbrengen door de gastheer van de B&B naar het startpunt van vandaag. Het openbaar vervoer is hier niet heel voor de hand liggend en deze optie is vele malen sneller en niet duur.
    Langs sloten en kanalen gaat deze etappe, door het hoge struikgewas waar we mama Brigitte haar vrienden 🦗 nog tegenkomen. Krr Krr.
    Het is redelijk warm maar we lopen veel door de schaduw en doordat we vroeg vertrokken zijn, hebben we er weinig last van. Coos drinkt uit de slootjes en gaat zelfs even pootje baden, we hopen al zolang dat hij zwemmen leuk vindt maar tot nu toe niet.
    We lopen door Coevorden heen en gaan nog even naar de kringloop waar we al eerder voorbij kwamen. Daar vinden we een leuk spel dat Jeroen van vroeger herkent. We nemen het mee en later die avond blijkt ook nog dat Jeroen precies weet hoe het spelletje werkt en gewonnen kan worden.

Etappe 8

August 12, 2022 in the Netherlands ⋅ ☀️ 32 °C

Coevorden - Hardenberg 19 km

We gaan er weer voor! Vanaf onze blokhut lopen we het pieterpad op en waar de paden steeds smaller worden, wordt de natuur steeds mooier.
    We lopen wat meer over open vlakte en er is minder water waar Coos kan drinken. Gelukkig hebben we ook proviand meegenomen voor onze harige maat. Als het hem te lang duurt omdat ik wat gevoelige plekken op m'n voeten krijg, probeert hij al even z'n eigen maaltje te vangen. Gelukkig heeft Jeroen hem goed vastgemaakt aan een paal en blijft deze ook in de grond staan. De konijnen winnen en Coos blijft beteuterd achter met een hondensnack. Mijn voeten lijken wat last te hebben van de hitte maar met een beetje aandacht en tape kunnen we verder. Zo lopen we Drenthe uit en Overijssel in.
    Deze etappes zijn zo anders dan de vorige, echt bijzonder dat Nederland zo verschillend is en de meeste mensen weten dit nog niet eens.
    Onderweg laten we nog een boodschap achter voor Gerty en Helma, die binnenkort ook etappe 8 lopen. Ik ben benieuwd of ze het gaan zien. Als we bijna in Hardenberg aankomen, moeten we eerst nog de brug bij het kanaal over. Mensen zwemmen hier en er is wat stroming. We hebben gezien dat niet al het water geschikt is om te drinken of zwemmen want het blauw alg is goed zichtbaar. Het is overigens meer groen van kleur als blauw... :)
    Nou Coos, ga maar lekker zwemmen, Jeroen wilde dit al zo lang. Coos gaat eerst pootjebaden, Jeroen geeft een duwtje en daar staat Coos, tot z'n buikje in het water. Hij kijkt Jeroen aan en denkt: ' nou baas, wat vind jij hier leuk aan'?
    Jeroen kan er geen genoeg van krijgen en hoopt dat Coos het leuker gaat vinden als hij echt kan zwemmen, dus hup nog een duwtje en daar gaat Coos, de laatste trede af zo het water in. Coos spartelt en klimt snel aan mijn kant weer op de trede. Inmiddels zijn we wel lekker afgekoeld met z'n allen en bereiken we na een paar honderd meter het eindpunt van de etappe. We bellen de eigenaar van de blokhut die ons ophaalt en naar onze auto brengt. Dit was het laatste weekend / 2dagen pieterpad voorlopig. We gaan nu losse etappes lopen op zondagen, omdat we korter bij huis komen is dit net zo handig. Uiteraard blijven we herinneringen maken en dus ook schrijven!