Dag 10 naar Monteverde

June 12, 2022 in Costa Rica ⋅ 🌧 17 °C

Vandaag verlaten we het prachtige resort in Ricón de la Vieja en gaan we weer verder. We maken nog wel een mooie wandeling in de omgeving bij het National Parc. Het is een prachtig natuurgebied en wat er met name bijzonder aan is, zijn de geisers van heet water die er te zien zijn door de vulkanische activiteit. Op sommige plaatsen borrelt en dampt het ontzettend en ruik je ook echt de zwaveldamp. Het is een mooie wandeling van zo'n 6 km die stijgt en daalt. We zien een onder anderen een arend en slingeraapjes. Tegen het einde van de wandeling begint het wat te regenen en gaat het ook stortregenen. We zijn redelijk droog over met paraplu en haasten ons ds bus in. We pikken de rest van de groep op bij het hotel en gaan dan door. We lunchen onderweg en komen rond een uur of 4 aan in Monteverde. Onderweg heeft Marc de mogelijkheden voor de komende dagen hier besproken en hebben we onze keuzes gemaakt. We zijn 3 nachten in Monteverde. Het is veel hoger gelegen dan waar we tot nu toe zijn geweest. En het klimaat is er daarom ook totaal anders. Het weer is veel Nederlandser, kouder en wisselvalliger.
    We slapen in prachtige lodges in Hotel Cipreses. Savonds eten we in het dorpje en gaan we op tijd naar bed.