Dag 11 Monteverde

June 13, 2022 in Costa Rica ⋅ 🌧 18 °C

Vandaag gaan we naar het Selvatura park. Het is een park midden in het natuurgebied waar ik 2 activiteiten heb gepland staan. Na het ontbijt gaan we er meteen naartoe met een busje van het park om er voor de drukte te zijn. Het is een wat grauwe regenachtige dag wat typerend is voor dit gebied en ook voor de tijd van het jaar. Ik ga als eerste met een deel van de groep de Canopy doen. Dat is een tocht aan de kabelbanen boven de boomtoppen. De tour bouwt zich op in lengte en intensiteit en het is heel gaaf om het bos zo van bovenaf te zien. De echte adrenaline kick zit in de Tarzan sling, dan spring je van een platform af ( uiteraard met gordel aan het touw) en maak je eerst een stukje vrije val en slinger je dan als Tarzan heen en weer. Ik sluit af met de Superwoman, dat is aan een normale kabel maar dan in de houding van Superman dat wil zeggen liggen op je buik aan de kabel. Daardoor zie je als je horizontaal door de lucht schiet onder je niks van je uitrusting of kabel en heb je echt het gevoel dat je vliegt. Het is een hele gave ervaring om zo over de boomtoppen te scheren. Inmiddels is het wel behoorlijk gaan regenen en zijn we goed nat.
    We gaan daarom als we helemaal klaar zijn en alle spullen hebben ingeleverd eerst wat warms eten en drinken en opwarmen. Gelukkig is er een warme gasbrander in het restaurant. Na de lunch hebben we de tweede activiteit. Er zijn door het park 8 hangbruggen hoog in de boomtoppen waar je een wandeling door kan maken. Het is een prachtig uitzicht en het bos hierboven met (wederom) heel veel regen en de befaamde nevel is het echt magisch. De bomen zijn ook in de toppen bedekt met een dikke laag mos en op sommige basten en takken zijn andere planten gaan groeien. We zien geen bijzondere dieren, die houden zich ongezien bij dit weer, maar desalniettemin is het erg indrukwekkend en zeer de moeite waard. Als we klaar zijn met de tour zijn we wel echt doorweekt. We pakken om 3 uur het busje naar het hotel en de rest van de middag chill ik op de kamer in de lodge. Het was een hele gave intensieve ervaring. De rest van de dag is er geen programma. Savonds eten we bij de Italiaan om de hoek met een groepje en ga ik vroeg naar bed.