Dag 13 Naar San Gerardo de Dota

June 15, 2022 in Costa Rica ⋅ 🌧 13 °C

Vandaag verlaten we na 3 dagen Monteverde en gaan we voor een lange rit de bus in. We gaan een behoorlijk stuk rijden. We vertrekken om 8 uur en zetten de daling in. Onderweg is het langs de slingerende weg een prachtig uitzicht. We maken een koffiestop langs de Golf van Nicoya en daar merken we al dat in korte tijd reizen het klimaat al heel erg is veranderd, het is er een stuk warmer.
    We gaan dan door en rijden langs San José en stoppen vervolgens in Carthago voor een lunch. Ik eet een lekkere empañada met bonen. Dan gaan we verder richting het zuiden. Ik merk dat lang in de bus zitten wel suf en gaar maakt, maar we bespreken weer het een en ander aan praktische zaken en ik lees wat. Even na 3en komen we aan op onze plaats van bestemming. We hebben vanaf Carthago weer veel geklommen en zitten op ongeveer 2km hoogte in San Gerardo de Dota. Een heel klein dorp in de bergen. We zullen hier 1 nacht blijven. Het dorp is midden in het National Parc Los Quetzales. De Quetzal is een hele bijzondere vogel die juist hier gezien kan worden.
    Het klimaat is hier wederom wat frisser en natter.
    We overnachten in prachtige lodges langs de rivier.
    Als we zijn geïnstalleerd gaan we met een groepje nog een wandeling maken in de omgeving. We zien geen Quetzal en krijgen een hoop regen maar het is zeer de moeite waard.
    S avonds eten we in het restaurant wat bij de lodges hoort en praten we wat na.