Reisdag 2

February 17, 2018 in Cambodia ⋅ 🌙 29 °C

Super om broertje en (schoon)zusje te ontmoeten in Phnom Penh en gelijk weer te merken dat het goed is om samen te zijn en gelijk weer als vanouds. Dikke hug en met een ijskoffie de tuk tuk in. De tuk tuk naar het busje dat ons naar Siem Reap brengt. Onderweg kletsen en het land bekijken, de vele mensen, de vele stalletjes, het riskante verkeersgedrag, de huizen op palen, de witte bonkige koeien en hier daar een monnik in het oranje. Een rit van zeven uur.

Straks komen we aan bij ons verblijf en gaan we kijken wat de avond nog brengt. Morgen staan iig de tempels van Angkor te wachten.

Verder bedacht welke ervaringen ik mooi zou vinden. Op het lijstje staan: Angkor Thom zien, apen zien in het wild, karaokebar checken, streetfood eten, voetballen met locals, uitzichtpunt op halong bay beklimmen, die grote grot in Vietnam betreden en Hoi An zien.
    Al afgevinkt zijn: tuk tuk rijden en cambodjaans bier drinken! Cheers.

Update: Aangekomen in Siem Reap en met de tuk tuk (remork moto) door het nachtverkeer gekrioeld. Nu net gearriveerd in de homestay net buiten Siem Reap. Vader heeft ons verwelkomt. Mama gaat voor ons koken. Ik ben benieuwd! Ruikt iig goed!