Ho Chi Minh 3

February 25, 2018 in Vietnam ⋅ ⛅ 34 °C

We hebben natuurlijk ook een dagje uitgetrokken om verschillende dingen te bekijken in de stad. Zowel de bekende en toeristische locaties en later nog wat andere plekken met minder toeristen.
    De stad heeft wat franse invloeden behouden in de tijd. Met name grote gebouwen zoals een roze Notre dame, een groot postkantoor en het grote City Hall met daarvoor het Ho Chi Minh plein.

Onderweg daar naar toe kwamen we Chinese drakendansers tegen. Vanwege Chinees nieuwjaar hebben we die meermalen gezien in de stad. We hebben ook nog even één van de overdekte markten doorkruist (Ben Than), maar heel veel verschilt dat niet met Beverwijk imo. We waren er snel weer weg. De lokale markt met vissers die we 'smiddags per ongeluk tegenkwamen was veel en veel leuker. Kreeften met enorme blauwe scharen, dikke padden, allerlei garnalen, allerlei verschillende vissen (ook levend) en Vietnamese vrouwen met laarzen aan. Dus vissers, denk ik dan. Maar dat weet ik eigenlijk niet.

Smiddags hebben we ook de tempel van de 1000 boeddhas bezocht. Dit was ff zoeken (gelukkig is er maps.me), maar eenmaal gevonden liepen we zo door naar de vijfde verdieping waar de grote tempelzaal is. Bijzonder om te zien, en te horen. Deze tempel wordt namelijk nog gebruikt en er werd ook gezongen (beetje eentonig) door de monniken.

Eenmaal buiten hebben we nog een stukje langs een boulevard gelopen aan de andere kant van de Saigon River. Maar denk niet aan de boulevard in Scheveningen ofzo. De weg er naast had geen verharding, honden en kippen zwierven los rond, het zag er allemaal armoedig uit. En dat maar net buiten het centrum. Wel weer opnieuw die vriendelijke mensen. Zo werden we door meerdere mensen zonder het te vragen op weg geholpen toen we een stukje verderop zochten naar de brug terug naar het centrum.

In drie dagen Ho Chi Minh kan je nooit alles zien of overal naar binnen. Maar we hebben wel een goede indruk van de stad gekregen en besloten door te gaan naar Hoi An. Het oude centrum van dit plaatsje is sinds 1999 werelderfgoed. Het ligt bijna 600km ten noorden van Ho Chi Minh. Flinke reis dus!