Satellite
Show on map
  • Day 17

    Wat is 'Rabada' eigenlijk, en Ajax won.

    January 12, 2019 in Brazil ⋅ ☀️ 30 °C

    In plaats van thuis te lunchen gingen we zaterdag bij een vriendin van Silvania lunchen. Vroeger had Sil nog op haar kinderen gepast, nu was het alweer lang geleden dat ze elkaar hadden gezien. De ontvangst was warm, zoals altijd hier. En de kinderen, inmiddels volwassen en getrouwd, waren er ook met aanhang, dus dat was extra gezellig!

    Elena, de vriendin, had rijst met 'rabada' gemaakt. Superlekker! Ik overdreef niks toen ik zei dat het 'als een restaurant' was. Ik wist niet wat het was, maar dat maakte me niet zoveel uit. Ik heb drie porties weg zitten werken. Toen ik die op had, hebben ze het mij wel uitgelegd. Het bleek iets met 'de kont van een koe'. Het kwartje viel pas bij het googlen. Ossenstaart noemen we dat in Nederland.

    Ik kon wel aardig praten met de jongens over werk en voetbal. En wat bleek, een van die gasten is fan van São Paolo FC, die toevallig die middag tegen Ajax een oefenwedstrijd speelde om de Florida Cup. En dat konden we ook nog samen kijken ook daar! Dus dat was snel geregeld, wij gingen die wedstrijd kijken. Ajax won de wedstrijd, maar dat is eigenlijk bijzaak.

    Leuk is ook dat ik komende woensdagavond uitgenodigd ben te komen voetballen met een van hen! Dus komende week maar snel even schoenen regelen.. :)
    Read more