Satellite
Show on map
  • Day 16

    Churrasco@Piscina Do Deir

    January 11, 2019 in Brazil ⋅ ⛅ 27 °C

    Vrijdag hadden we afgesproken met de vrienden van Vargem Alta voor een churrasco(=bbq) bij een piscina(=zwembad). Zus Tania en zoon Victor gingen ook mee. Vooral Victor had er veel zin in, want die had het er al een week over. :)

    Wij wisten niet echt waar het zwembad was, dus ik moest hen volgen. Zij waren met de motor, veel sneller, maar wachtten gelukkig steeds netjes op mij. Het was werkelijk een erg mooie rit van meer dan een half uur door de heuvels hier net buiten de stad. Het laatste stuk was de weg heel slecht, dus ik was wederom blij met onze grote auto die alle gaten en bobbels die ik niet kan ontwijken goed aan kan.

    Het zwembad ligt op een mooie locatie met schitterend uitzicht op de bergen. Om het zwembad zijn meerdere plekken gemaakt waar je je eigen bbq kan maken, dus 'bbq-en bij een zwembad' is echt het concept van deze plek. Ieder stel had ingelegd en de vrienden hadden alles verzorgt en begonnen gelijk het vuur aan te steken voor de bbq.

    We hebben er de hele middag (van 10 tot 17 uur) gezeten en hebben lekker gegeten, gedronken, gezwommen en gedanst. Silvania en ik waagden als een van de eersten een dansje, eigenlijk is dat meer een volgende dansles voor mij. Silvania houdt er veel van en ik wordt er langzaam een klein beetje beter in. Als de anderen dansen, probeer ik de kunst een beetje af te kijken. Ze vinden het volgens mij leuk en grappig dat ik het probeer. Dat ik probeer mee te komen, wordt sowieso door iedereen gewaardeerd hier! Dat stimuleert enorm.

    Verder was het vlees weer lekker, het water ook, het gezelschap gezellig en de dag wederom erg geslaagd.

    Toen we thuis kwamen waren we goed moe van alles! Dus op tijd naar bed.
    Vandaag, zaterdag, doen we dus een beetje rustiger aan. We gaan straks lunchen bij een vriendin van vroeger, en verder lekker niks. :)
    Read more