Dagtripje van Hiroshima naar Miyajima

September 13, 2023 in Japan ⋅ ☁️ 29 °C

Vlakbij Hiroshima ligt het eiland Miyajima, wat vertaald ‘tempeleiland’ betekent. 🏯Nou, dat hebben wij geweten. De mooiste tempel ligt direct aan het water met een mega Torii voor de kust. Deze Torii weegt 60 ton en wanneer het hoog water is lijkt het alsof deze poort zweeft boven het water. ⛩️ 🌊

Over het eiland lopen weer hertjes rond. Deze hertjes zijn alleen iets agressiever dan eerder in Nara. Helaas hebben wij af en toe even een veilig plekje moeten zoeken om iets te snacken. En ook is onze kaart van het eiland opgegeten voor een hertje, dom beest 🦌

Naast verschillende tempels zijn wij ook met 2 verschillende kabelbaantjes naar boven gegaan, richting Mount Misen. 🚠 Eenmaal uit de kabelbaan bleek dat wij nog 30 minuten moesten klimmen naar de top. Met deze heerlijke hitte hebben wij daar deze keer van af gezien. Want de uitzichten vanaf de top van de kabelbaan waren ook al genieten! ⛰️

Eten, dat hebben wij vandaag ook goed gedaan. Van lekkere (spetterende) ramen 🍜 (sorry t-shirt) tot een heerlijk smeltend softijsje 🍦. Maar ook de lokale citroenen in een drankje werden geproefd 🍋