Een dagje naar Port Macquarie🐨

October 10, 2023 in Australia ⋅ ⛅ 22 °C

Samen met Ineke gingen wij een dagje naar Port Macquarie. En waar staat Port Macquarie om bekend? Het Koala Hospital en zijn waanzinnige stranden.🐨🌊

We begonnen bij het Koala Hospital. Hier worden koala’s opgevangen die ziek zijn, verbrand zijn bij een bosbrand of die een ongeluk hebben gehad. Veel van de koala’s kunnen na een periode van verzorging weer terug naar het wild. Sommige koala’s kunnen niet meer in bomen klimmen of zijn helaas blind geworden. Voor deze koala’s is er altijd een plek in het ziekenhuis waar ze volledig worden verzorgd.

Na het Koala Hospital gingen wij door naar de waanzinnige kustlijn. Eerst liepen we langs de Breakwall, waar de stenen langs de rivier allemaal beschilderd zijn. En na de lunch gingen we, via het Glasshouse, nog meer stranden ontdekken. Onder andere Shelly Beach. 🏝️ Ineke en Tim waren zo stoer om het water in de gaan bij de hoge golven 🌊. Voor Judith was het water net de koud🫣

En we werden ook nog getrakteerd op walvissen en dolfijnen in de oceaan! 🐬 🐋

Door Port Macquarie heen zijn 80 beelden van koala’s te vinden. We hebben ze lang niet allemaal gespot, maar diegene die wij hebben gevonden waren mooi!