It's Sydney Day! 🙌🏻

October 12, 2023 in Australia ⋅ ⛅ 24 °C

We hebben onze eindbestemming bereikt in Australië 🇦🇺 want we zijn in Sydney aangekomen. Gisteren hebben we Berry helaas moeten droppen dus vandaag gaan we Sydney verkennen met de benenwagen! 👣

Als we een paar minuutjes gelopen hebben, zien we St. Marys Cathedral 🕍 al. En niet lang daarna lopen we rond in de Royal Botanic Garden 🏡. Ik krijg natuurlijk les van Judith over alle bloemen en planten die we tegenkomen. Het is warm, maar goed te doen. Bovendien is het lekker rustig. De tuinen zijn een oase van rust met op de achtergrond de wolkenkrabbers van het zakencentrum. 🏙️

Vanaf de garden zien we het Opera House en de Harbour Bridge. Wat een iconisch gezicht! 📸

Vanaf Circular Quay pakken we de ferry ⛴️ naar Manly Beach. De vaart alleen al is de moeite waard. Manly Beach voelt aan als een gezellig dorpje aan het strand. ⛱️ We pakken er een lunch mee en kijken naar de mensen en de vele meeuwen op het strand.

Op de terugtocht zien we het centrum weer langzaam dichterbij komen en vlakbij de Harbour Bridge draaien we naar de kade. Dat moeten we even filmen natuurlijk! 🎥

Terug op de kade lopen we door The Rocks. Een historische wijk met indrukwekkende oude pakhuizen. De wijk heeft slechte tijden gekend maar is tegenwoordig in goede staat en je vindt hier nu vooral restaurants en bars.

We kunnen niet wachten op de rest van Sydney!