Blue Mountains 🏞️

October 14, 2023 in Australia ⋅ ☀️ 12 °C

Niet ver buiten Sydney liggen de Blue Mountains. Het is een gebergte met dichte eucalyptusbossen die het een blauwe gloed geven. Er gaat zelfs een trein 🚆 naar toe dus daar moesten wij natuurlijk heen!

Na een schier oneindige treinrit bereiken we het pittoreske station van Katoomba. We banjeren wat door het plaatsje alvorens we ons begeven naar het uitzichtpunt Echo Point. We lopen het geluid van roggelende en boerende mensen tegemoet. Dat kan maar één ding betekenen: de Chinezen zijn er. 🇨🇳 Ze komen altijd met busladingen tegelijk en zijn erg aanwezig. 😉

Vanaf het uitzichtpunt kun je de Three Sisters zien. Volgens de overlevering van Aboriginals zijn hier de zussen Meehni, Wimlah en Gunnedoo versteend. Het is een magisch uitzicht met de rest van het gebergte op de achtergrond. 📸

Tijd om een wandeling te maken! We houden er van om te voet een gebied te verkennen en we weten ook dat Chinezen altijd weer de bus in gaan. Bovendien is er een mooi pad aangelegd. 👣

Het pad leidt langs geweldige vergezichten en watervallen. Als we in de verte turen zien we altijd wel een paar kaketoe's vliegen boven de bossen. 🌳 We lopen langs Katoomba Falls 💦 naar ons eindpunt Scenic World.

Teruggekomen op het mooie station van Katoomba wachten we op de trein terug.

Ah toe, zullen we nog een keer Japans eten? Goed idee! We genieten van de ramen 🍜 en toppen af met een home made citrus saké.

Poeh, hoog tijd om te slapen! 😴